درشعر ومداحی ها بایدجهاد فرهنگی صورت بگیرد/عزاداری‌های ماه محرم باید به دور از خرافات باشد

لنجان_عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: : ائمه اطهار توجه و تاکید ویژه ای برای سرودن اشعار و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشته اند از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی مداحی و ستایشگری را نوعی جهاد می داند که باعث بقای خورشید تابان ولایت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین در گردهمایی بزرگ مسئولان هیئت های مذهبی و مداحان شهرستان لنجان اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان جامعه است از این رو در عزاداری هیئت‌ها باید هم به ظواهر و هم به محتوای ‌اشعار وسخنرانی‌های وعاظ توجه شود.

وی افزود:  اگر نسل جوان امروز با فرهنگ عاشورا، فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شود، خود را مدیون حفظ آرمان ها و اهداف شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: در ایام ماه محرم و صفر بهتر است تلاش کنیم که عزاداری‌های ما نسبت به سال گذشته تغییر و پیشرفت داشته باشد و از خرافات و بدعت‌هایی که دشمنان نسبت به دین اسلام و قیام عاشورا بدبین شوند، خودداری کنیم.

وی مداحان را سفیران پیام رسان سالار شهیدان امام حسین(ع) دانست و ادامه داد: ائمه اطهار توجه و تاکید ویژه ای برای سرودن اشعار و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشته اند از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی مداحی و ستایشگری را نوعی جهاد می داند که باعث بقای خورشید تابان ولایت شده است.

سبکتکین هدفمندی و سمت دهی مداحان را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: تنها داشتن صدای خوب مفید نیست بلکه مداحان باید مطالب و اشعار متقن و با سند بخوانند چراکه مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) راز ماندگاری اسلام و شیعه است که قرن‌ها شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر برای پاسداشت نهضت خونین کربلا تلاش می‌کنند و هیئت‌های مذهبی در نقطه به نقطه شهرها برپا می شود.

وی عنوان کرد: پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا از جمله افتخارات مردم ایران اسلامی است که بدون توجه به وضعیت آب و هوای هر سال با شکوهتر از سال قبل آن را برگزار می‌کنند اما دشمن همانند همیشه و در تمامی موارد نمی‌خواهد مردم برای ائمه و دین عزاداری و تلاش کنند از این رو برای کاستن از دامنه حفظ و حراست از میراث عاشورای حسینی همچنان تلاش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی زرین شهربیان کرد: باید توجه داشت که دشمنان اسلام ناب محمدی از رشد بیداری جهان اسلام که تأسی از فرهنگ عاشورا دارد، واهمه دارند و تلاش می‌کنند تا زمینه تحریف و انحرافات در این فرهنگ اسلامی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت سوگواری باید در خدمت حماسه عاشورا باشد زیرا حماسه عاشورا پیام بزرگی دارد که سیدالشهدا (ع) در این مسیر به شهادت رسیده است و باید پیام واقعه عاشورا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که محرم و عاشورا حقیقتی است که به بزرگی آن در دنیا یافت نمی‌شود.

سبکتکین اذعان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) فرمودندبه جوان‌ها توصیه می‌کنم شیوه پیشکسوت‌ها را به طور کلی کنار نگذارید، دست از آنها نکشید و از طرفی ما با نوآوری مخالف نیستیم، هیچ اشکالی هم ندارد اما اگر بخواهید در این نوآوری به کمال برسید، باید نوآوری‌ها در امتداد شیوه‌های گذشتگان باشد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی یک حرکت فرهنگی در راه ترویج دین است، همواره دشمنان اسلام تلاش دارند تا با ترفندهای گوناگون در امور فرهنگی و گرایش‌های دینی و مذهبی مسلمانان آسیب‌های جدی وارد کنند که هوشیاری و بیداری مسئولان هیئت‌ها مانع از بروز این آسیب‌ها خواهد شد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تاکید کرد: با توجه به اینکه حضور یک روحانی در هیئت مذهبی به عنوان کارشناس مذهبی می‌تواند مانع از واردشدن آسیب‌های جدی به فعالیت‌های فرهنگی و دینی هیئت‌های مذهبی شود، نیاز است برای هیئت فاقد روحانی یک روحانی و مبلغ دینی اعزام ‌شود تا بیشترین بهره را از عزادری های اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشیم.

کد خبر 320232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.