ارتقاء جایگاه علمی، مهم ترین دستاورد دانشگاه صنعتی اصفهان است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: امروزه برای همه ثابت شده است که مسیر توسعه، پیشرفت، عزت و اقتدار و سعادت جامعه در گرو علم، دانش و پژوهش است و از مهم ترین دستاورد های دانشگاه صنعتی اصفهان، فارق التحصیلان و ارتقاء جایگاه علمی این دانشگاه در سطح دنیاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود مدرس هاشمی در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی و آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه های استان ضمن تبریک به این دانشجویان و به ویژه دانشجویان غیر بومی، اظهار داشت: مسیر علم آموزی  نقطه عطفی در زندگی دانشجویان است و امروزه برای همه ثابت شده است که مسیر توسعه، پیشرفت، عزت و اقتدار و سعادت جامعه در گرو علم، دانش و پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه هنوز حمایت های لازم در حوزه علم و فناوری نمی شود، افزود: اما طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است که در سال ۹۲ کشور ما رتبه ۲۱ و در سال ۹۵ در رتبه علمی به ۱۷ ارتقاء پیدا کرد؛ همچنین ۲۰۸ دانشمند یک درصد برتر بین المللی داریم که یک درصد مقالات کشور در سال ۹۲ جزو برترین بود و در سال ۹۵ به ۲ و ۴ درصد رسید.

وی اضافه کرد: میزان شتاب چاپ و ارجاع مقالات که یکی از شاخصه های پیشرفت جامعه است از رتبه ۲۵ در سال ۹۲ به رتبه اول دنیا در سال ۹۵ ارتقا پیدا کرد.

مدرس هاشمی خاطر نشان کرد: تعداد ایده های پژوهشی که به محصول تبدیل شده از هزار و ۱۳۱ مورد به دوهزارو ۴۶۰ مورد افزایش یافته است و تعداد ایده هایی که تجاری شده اند و به ثروت تبدیل شده اند از۷۷۳ مورد به هزار و ۲۲۸ مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان است، گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۵۶ تاسیس و شامل ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده و ۹ دانشکده مهندسی است که ۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان یادآور شد: از دست آورد های مهم دانشگاه، فارق التحصیلان هستن که حدود ۵۰ هزار دانش آموخته داشته ایم و هرساله حدود هزار و ۵۰۰ نفر داشنجوی کارشناسی، هزار و ۴۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۲۰ نفر داشنجوی دکتری در این دانشگاه به تحصیل می پردازند.

کد خبر 320217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.