۱۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات دامداران استان اصفهان واریز شده است

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات دامداران به حساب آنان واریز شده و بر این اساس حدود ۹۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا احمدرضا اسماعیلی در ارتباط با طرح خرید شیر حمایتی در سطح استان اظهار داشت: با توجه به اوج‌گیری مشکلات دامداران و فعالان در بخش تولید شیر خام در سال گذشته، در راستای تثبیت قیمت شیر خام تولیدی، حمایت از دامداران، جذب شیر مازاد در سطح بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت شیر خام، از ابتدای خرداد ماه ۹۵ طرح خرید شیر حمایتی آغاز شد و با توجه به اثرات مثبتی که در این زمینه ایجاد نمود، مقرر شد در سال جاری نیز اجرای طرح ادامه یابد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح تا پایان مرداد ماه جاری بیش از ۱۲۷هزار تن شیر خام به ارزش ریالی ۱۶۵۲ میلیارد ریال در قالب طرح از دامداران خریداری شده و مقدار ۱۰۰۸۳ تن خامه و ۱۰۸۹۲ تن شیر خشک استحصالی از شیر دریافتی، تولید شد که بخشی در صنایع لبنی داخلی و بخشی در قالب صادرات به سایر کشورها مورد استفاده قرارگرفت.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات دامداران به حساب آنان واریز شده و بر این اساس حدود ۹۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

وی افزود: اجرای این طرح، تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از کاهش قیمت شیر تولیدی، افزایش تقاضای شیر از طرف صنایع لبنی و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار ایجاد نموده و رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

کد خبر 320190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.