تشدید نظارت های بهداشتی بر هیئت های عزاداری در اصفهان

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۵۰ اکیپ دو نفره به مناسبت ایام محرم و صفر کار نظارت و بازرسی بر هیئت های مذهبی را بر عهده دارند.

مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازرسی و نظارت بهداشتی به مناسبت ایام محرم و صفر از اول محرم آغاز و تاپایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از محرم دوره های آموزشی برای هیئت‌های مذهبی و متولیان مساجد گذاشته شده است، ادامه داد: در این ایام نظارت و بازرسی روی مساجد، ایستگاه‌های صلواتی و بهداشت مواد غذایی صورت می گیرد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در کنترل مواد غذایی به ویژه برنج، حبوبات و خرما نظارت ویژه صورت می گیرد، اعلام کرد: نظارت بر بهداشت محیط و محل های طبخ غذا و استفاده از ظروف یکبار مصرف و همچنین نظارت بر انواع نوشیدنی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظروف یکبار مصرف PP و ظروف یکبار مصرف کاغذی و فولد آلومنیومی که از سلامت بالاتری برخوردار است را توصیه می کنیم.

رفیعی با اشاره به اینکه توزیع مواد غذایی از طریق خودرو تخلف است و هر جا ناظران بهداشتی ما چنین مواردی را مشاهده کنند به طور قطع برخورد می کنند، افزود: تهیه کارت‌های بهداشتی برای دست اندکاران پخت در هیئت های مذهبی از دیگر اقدامات است.

وی ادامه اضافه کرد: عدم مصرف دخانیات توسط متولیان هیئت‌های مذهبی و عدم ذبح دام در معابر عمومی از دیگر اقداماتی است که باید در محرم و صفر صورت گرفت.

کد خبر 320178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.