تعداد دانش‌آموختگان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد از مرز ۱۸۰۰ نفر گذشت

تعداد دانش‌آموختگان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از مرز ۱۸۰۰ نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد که در جمع دانش‌آموختگان پزشکی و خانواده های آنها حضور داشت با اعلام این خبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تاکنون ۱۸۰۰پزشک به جامعه پزشکی ایران تحویل داده است که این آمار بسیار خوبی است. بسیاری از این دانش‌آموختگان در مقاطع بالاتر و تخصص های مختلف قبول شده اند.

دکتر مهران مجلسی ادامه داد:‌ اخیرا ۵۰ نفر از دانشجویان ما توانسته اند در آزمون پذیرش دستیار تخصصی موفقیت های چشمگیری به دست بیاورند. کسب ۲ مدال کشوری در المپیاد پزشکی کشور از دیگر دست آوردهای این دانشجویان پرتلاش است.

وی افزود: مسائل آموزشی و پژوهشی دانشکده پزشکی برای ما از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که دانشجویان پزشکی در آینده مستقیما با جان افراد سر و کار دارند. سعی کرده ایم که بهترین امکانات آزمایشگاهی و آموزشی را برای این دانشجویان فراهم کنیم تا بتوانند در بهترین شرایط به فعالیت علمی خود بپردازند و در آینده مایه مباهات خود و دانشگاه شوند.

مجلسی خاطرنشان کرد: با برسی رتبه هایی که توسط دانشجویان پزشکی واحد نجف آباد ب دست آمده می توان گفت سطح علمی دانشجویان پزشکی این واحد دانشگاهی از بسیاری از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه های دولتی نیز بالاتر است. افرادی که گاهی اوقات با بی میلی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می کنند باید بیایند و سطح آموزشی و علمی این دانشجویان را ببینید تا به درک درستی از دانشگاه آزاد اسلامی و کیفیت آموزش ارائه شده در آن دست پیدا کنند.

رئیس واحد نجف آباد خطاب به پزشکان آینده گفت: «قطعا شما بهتر از هر کس دیگر می دانید که این پایان کار شما نیست و در ابتدای راه هستید. از امروز باید تلاش، همت و کوشش مضاعفی را به کار ببندید تا در بالاترین سطوح علمی این مرز و بوم بدرخشید. نباید ارتباط خود را با دانشگاه قطع کنید، می توانید از منابع علمی دانشگاه استفاده کنید و از طریق فعالیت در کانون فارغ التحصیلان ارتباط خود را با سایر دانش‌آموختگان این دانشگاه برقرار سازید.»

 دانش آموختگان رشته پزشکی در پایان این مراسم در حضور مسئولان دانشگاه و خانواده خود، سوگندنامه پزشکی را قرائت کردند. متن سوگندنامه به این شرح است:

"اکنون که با عنایات و الطاف بیکران الهی دوره دکتری پزشکی را با موفقیت به پایان رسانده‌ام و مسئولیت خدمت به خلق را بر عهده گرفته‌ام، در پیشگاه قرآن کریم به خداوند قادر متعال که دانای آشکار و نهان است و نامش آرامش دل‌های خردمندان و یادش شفای آلام دردمندان، سوگند یاد می‌کنم که:

همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم شمارم، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزم و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارم.در معاینه و معالجه حریم عفاف را رعایت کنم و اسرار بیماران خود را، جز به ضرورت شرعی و قانونی، فاش نسازم.خود را نسبت به حفظ قداست حرفه پزشکی و حرمت همکاران متعهد بدانم و از آلودگی به اموری که با پرهیزکاری و شرافت و اخلاق پزشکی منافات دارد، اجتناب ورزم.همواره برای ارتقای دانش پزشکی خویش تلاش کنم و از دخالت در اموری که آگاهی و مهارت لازم را در آن ندارم، خودداری کنم.در امر بهداشت، اعتلای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه را مسئولیت اساسی خویش بدانم."

کد خبر 320167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.