۳۰ هزار دانش آموز کلاس اولی در شهر اصفهان تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز ۷۹ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد کلاس درس می شوند که از این تعداد، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در شهر اصفهان تحصیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد حسن قائدیها در مراسم زنگ شکوفه ها در مدرسه شهید ربانی ناحیه ۴ اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که امروز در اولین روز شروع کلاس و درس حضور پیدا کرده ام و دانش آموزان خود را برای باسواد شدن و با اخلاق شدن، آماده می کنند تا فردای بهتری برای خود بسازند.

وی خطاب به دانش آموزان اول ابتدایی با اشاره به اینکه هیچ مکانی زیباتر از مدرسه و کلاس درس نیست، افزود: اگر مدرسه را به باغ و بوستان تشبیه کنیم، در باغ معرفت، گل، سبزه، درخت و باغبان وجود دارد که گل های این باغ، دانش آموزان هستند که امروز وارد این مدرسه شده اند و سبزه های باغ، رفتار و اخلاق شما دانش آموزان است همچنین باغبانان باغ را معلمان تشکیل می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار دانش آمور در استان اصفهان آماده برای شروع سال تحصیلی در بیش از ۶ هزار مدرسه هستند که از این تعداد دانش آموز، حدود ۴۴۴ هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

وی گفت: امروز ۷۹ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد کلاس درس می شوند که از این تعداد، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در شهر اصفهان تحصیل خواهند کرد.

قائدیها تاکید کرد: اعتقاد دنیا بر این است که مدرسه، باغ شکوفایی و اندیشه است که تفکر، اندیشه و دانایی در آن رشد می کند و هر روز که معلمان ایثارگری می کنند، روز معلم است.

وی عنوان کرد: وقتی خداوند در آیات قرآن به بحث تعلیم و تربیت و اخلاق می رسد، می گوید من بر سر انسان ها منت گذاشته ام به طوری که پیامبری را میان شما مبعوث کرده ام تا اخلاق و دینداری را به مردم یاد دهند و نشان از ارزش علم و دانش است.

کد خبر 320142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.