چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی در اصفهان آغاز شد

چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی با حضور 121 دانشجو از سراسر کشور روز چهارشنبه به میزبانی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی در سه بخش آهنی، غیرآهنی و ویژه به مدت 2 روز برگزار می شود.
اهداف برگزاری این رویداد علمی دانشجویی شامل هم اندیشی دانشجویان و تلاش برای کاربردی نمودن دانسته ها، ارتباط نزدیک دانشجویان با صنعت و ارتقای سیکل های عملیاتی مورد نیاز صنعت است.
در این دوره از رقابت ها 121 دانشجو در 25 تیم از 16 دانشگاه صنعتی اصفهان، تهران، تربیت مدرس، علم و صنعت، امیرکبیر، مالک اشتر، تبریز، سهند تبریز، شیراز، زنجان، شاهرود، آزاد اسلامی کرج، آزاد اسلامی مشهد، شهید مهاجر، صنعتی فولاد و شهید صدوقی یزد حضور دارند.
رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: با برگزاری این مسابقات ضمن بروز ایده های خلاقانه به منظور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، زمینه های لازم برای ارتباط بیش از پیش دانشگاه و صنعت فراهم می شود.
دکتر محمدرضا طرقی نژاد افزود: بر اساس رتبه بندی شانگهای، دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه نخست دانشکده های مهندسی مواد کشور قرار دارد.
رئیس چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی نیز با بیان اینکه عملیات حرارتی امروزه بعنوان یک علم شناخته می شود، گفت: آثار و شواهد تاریخی نشان می دهد این علم حدود یک هزار و 600 سال قبل از میلاد وجود داشته و از عملیات حرارتی به عنوان یک فن یا روش استفاده شده است.
دکتر محمدعلی گلعذار افزود: عملیات حرارتی یعنی روش های مختلف گرم و سرد کردن در حالت جامد به منظور رسیدن به ساختار میکروسکوپی مناسب برای ایجاد خواص مکانیکی مورد نیاز جهت کاربرد یا کاربردهای خاص، تعریف می شود.
با ادامه این مسابقات، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مراحل سه گانه چهاردهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی، پنج شنبه، 30 شهریورماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد. 

کد خبر 320112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.