برگزاری دوره های آموزشی در ۱۵۰ کانون سلامت محله محور

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: ۱۵۰ کانون سلامت محله محور در ذیل 16 خانه سلامت تعریف شده که دوره های آموزشی سلامت محور را برای شهروندان برگزار می کند.

مسعود مهدویان فر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرداری اصفهان در چند سال گذشته با راه اندازی ستاد فرهنگ سلامت در مباحث آموزش و پیشگیری، گسترش فرهنگ خود مراقبتی در بین شهروندان اصفهان را رقم زده است.

وی افزود: شعار مطرح «شهر سالم، شهروند سالم» اشاره به تاثیرات محیط شهر بر سلامت شهروندان و سلامت شهروندان بر شهری پویا و سلامت محور دارد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان مبتنی بر همین شعار با راه اندازی ستاد فرهنگ سلامت در مباحث آموزش و پیشگیری فعالیت های زیادی را انجام داد و فرهنگ خود مراقبتی را در بین شهروندان گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته که به سلامت اهمیت زیادی داده می شود، سواد سلامت و ارتقای آن از موضوعات مهم به شمار می رود، افزود: طی چند سال اخیر شهرداری اصفهان هم در بخش فرهنگ سلامت با هدف ارتقا سواد سلامت شهروندان اقدامات چشمگیری انجام داده است.

مهدویان فر یادآور شد: در این مدت ۱۶ خانه سلامت در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان تشکیل و در ذیل آنها ۱۵۰ کانون های سلامت محله محور تعریف شد که دوره های آموزشی سلامت محور را برای شهروندان برگزار می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی جاده های سلامت در چند نقطه شهر اصفهان، گفت: جاده های سلامت برای حساس سازی و ارتقا سلامت شهروندان راه اندازی شده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان با انجام این اقدامات سعی کرده توجه بیشتر شهروندان را نسبت به سلامت خودشان جلب کند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با کنترل استرس، عدم مصرف دخانیات، تغذیه سالم و افزایش تحرکات بدنی از سلامتی خود محافظت کنند.

کد خبر 320110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.