بیش از 30 عنوان ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در فریدن اجرا می شود

فریدن - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: برنامه ها و مراسم های متنوعی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فریدن اجرا خواهد شد.

سرهنگ احسان سروش در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،   با اشاره به مناسبت های پیش رو به برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: امسال اولین روز هفته دفاع مقدس همزمان با اول ماه محرم  است که  تداعی گر آن روزهای عاشورایی و حماسه ساز جنگ است.

وی ترویج فرهنگ ولایت مداری و پاسداری از ارزش های ناب اسلامی، مقاومت، جهاد و شهادت را از اهداف مهم هفته دفاع مقدس بر شمرد.

سرهنگ سروش  تبیین نقش رهبری و هدایت فرماندهی الهی ولی فقیه،  قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی،  نقش بصیرت مقاومت وحدت و همگرایی اقوام و ادیان جامعه در مقابله با دشمن، الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی جهادی و انقلاب و همچنین نقش اقتصاد مقاومتی در دفاع مقدس را از راهبرد های هفته دفاع مقدس بیان کرد.

این مسئول اظهار داشت: رویکرد برنامه های این هفته مبتنی بر شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال و شعار محوری «من انقلابیم» در جهت مقابله با فتنه های دشمن در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه فریدن در خصوص عناوین هفته دفاع مقدس تصریح کرد: جمعه ۳۱ شهریور با عنوان روز معنویت، اقتدار مسلح، وحدت ملی و سلامت نام گذاری شده است.

وی افزود:  در این روزحلقه های صالحین از حوزه های مقاومت بسیج شهرستان و نیز بسیجیان از اقشار مختلف در نمازعبادی سیاسی  جمعه حضور پیدا خواهند کرد.

سرهنگ سروش در ادامه افزود: شنبه اول مهرماه  همزمان  با سراسر کشور، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس به  صدا در خواهد آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیان داشت: در این روز کارگاه آسیب های فضای مجازی  در محله آشجرد و کارگاه مادرانه در پایگاه های بسیج شهرهای داران و دامنه، همچنین نشست های بصیرتی و خاطره گویی در روستاهای شهرستان و ویزیت رایگان  بیماران توسط جامعه  بسیج پزشکی شهرستان برگزار خواهد شد.

سرهنگ سروش با بیان این که یکشنبه دوم مهرماه با عنوان "ولایت مداری و همبستگی ملی" نام گذاری شده است که در آن دیدار با خانواده محترم و معزز شهداء را در برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: نشست های بصیرتی با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  در پایگاه های بسیج شهرستان، همچنین کارگاه آموزشی نقش زنان در اقتصاد مقاومتی  و برپایی نمایشگاه توسط حوزه حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

سرهنگ سروش با بیان این که دوشنبه سوم مهرماه با عنوان "اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف" نام گذاری شده است از اجرای برنامه صبحگاه مشترک، مسابقه ورزشی بومی- محلی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان با همکاری بسیج، کارگاه آموزش مادرانه، نشست سبک زندگی در پایگاه بصیرتی و خاطره گویی در اکثر پایگاه های بسیج شهرستان در این روز خبر داد.

وی  در ادامه  اظهار کرد: سه شنبه چهارم مهر ماه  که "تبیین نقش اسلامی دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، استکبارستیزی" نام گرفته است، فراخوان هشت ساعته گردان های الزهرا(س)، دیدار با خانواده محترم شهداء، همایش تکریم خانواده، نشست های بصیرتی، ختم قرآن و مسابقه  پیامکی به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد:  در روز چهارشنبه پنجم مهرماه تجلیل از رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه های صبر مقاومت و صیانت از آرمان های انقلاب را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در این روز برگزاری زیارت عاشورا، پیاده روی به سمت تپه نور الشهداء، برگزاری کارگاه دخترانه، مسابقه تیراندازی، نشست روشنگری و نشست های بصیرتی و خاطره گویی  برگزار خواهد شد.

وی افزود: پنجشنبه ششم مهرماه که روز تجلیل از جانبازان، آزادگان، ایثارگران و عطرافشانی مزار شهدا نام گرفته است،  برنامه های مختلفی  نظیر پیاده روی توسط پایگاه های بسیج روستاها، برگزاری یادواره شهداء توسط پایگاه کوثر در محل سالن ۱۷ شهریور داران  انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن  در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از تمام اقشار بسیج دعوت بعمل آورد تا در برنامه های هفته دفاع مقدس به خاطر همزمانی آن با ایام ماه محرم حضوری باشکوه داشته باشند.

کد خبر 320104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.