ورود ۹ هزار دانش آموز به مدارس فریدن/عملکرد مثبت دولت در بخش آموزش و پرورش

فریدن - رئیس آموزش و پرورش فریدن گفت: در سال تحصیلی جدید ۹ هزار دانش آموز در ۹۰ آموزشگاه با ۴۰۱ کلاس به تحصیل می پردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، نیازعلی علایی در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می شود که شاهد  تقارن آن با ماه محرم و نیز هفته دفاع مقدس هستیم و باید از این فرصت در جهت تقویت باورهای ملی و مذهبی بهره لازم را برد.

مدیر آموزش و پرورش فریدن در ادامه گفت:  در سال تحصیلی پیش رو ۹ هزار دانش آموز در ۹۰ آموزشگاه  با ۴۰۱ کلاس به تحصیل می پردازند.

وی از رشد میانگین نمرات دانش آموزان و نیز معدل دروس نهایی نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان موفق بوده ایم و توانستیم آن ها را به رشته های مورد نظر سوق دهیم.

رئیس آموزش و پرورش فریدن در ادامه با ابراز خرسندی از پیشرفت های حاصل شده در پروژه مهر؛ این طرح را نماد مدیریت و بهره وری توصیف کرد و افزود: کلیه کلاس ها و فضای آموزشی مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی ساماندهی شده است.

علایی افزود: خوشبختانه در بازدیدهای ناظران استانی با وجود انتخاب تصادفی مدارس رضایت کامل از آمادگی صد در صدی در سطح مدارس شهرستان وجود داشت.

وی با بیان این که برای شروع سال تحصیلی در هیچ مدرسه ای مشکلی در زمینه آموزش، خدمات و امکانات نخواهیم داشت، افزود: در روستای نماگرد به دلیل وجود مدرسه تخریبی ساختمان نوساز دهیاری این روستا در سال تحصیلی جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

علایی هم چنین از آماده سازی خوابگاه هنرستان آیت الله خامنه ای در آینده ای نزدیک خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش فریدن بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار ۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی هنرستان سروش، تکمیل مدرسه روستای حصور، مدرسه ایمان شهر داران، دیوارکشی تعدادی از مدارس، آسفالت بیش از ۵ هزارمتر از حیاط مدارس و ایزوگام ۵ هزار متر از پشت بام های مدارس را از مهم ترین اقدامات انجام شده در بخش عمران برشمرد.

وی همچنین از تکمیل مدرسه نهرخلج و مدرسه خیرساز طلاکوب داران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه ها مراحل پایانی خود را طی می کنند.

علایی  در ادامه  به درخشش نام دانش آموزان فریدنی در مسابقات قرآنی، فرهنگی وهنری و نیز در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: کسب مقام های استانی و کشوری در بخش های مختلف از افتخارات دانش آموزان شهرستان، مربیان و والدین آنان است.

مدیر آموزش و پرورش فریدن ادامه داد: شعار ویژه و اختصاصی آموزش و پرورش شهرستان در سال جدید" عاشقانه به سوی نماز بشتابیم" است.

وی افزود: " مدیریت مدبرانه، تربیت حسینی، بالندگی آموزش و پرورش" نیز به عنوان شعار کلی و چراغ راه  سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.

علایی از برگزاری همایش بزرگ" احلی من العسل" در ۵ مهرماه سال جاری، نکوداشت همکاران جانباز، آزاده و ایثارگر فرهنگی در ۷ مهرماه، اجرای نمادین جشن آغاز سال تحصیلی و نیز برگزاری نمادین نماز جماعت ظهر در روز نخست مهرماه خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش فریدن در بخش دیگری از اظهارات خود از رایزنی برای رفع نقاط حادثه خیز اطراف برخی مدارس شهرستان با شهرداری ها خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جدید انتخاب رانندگان سرویس های دانش آموزی با همکاری شهرداری و پلیس راهور و با طی مراحل شناسایی و تایید صلاحیت صورت می گیرد.

وی در خصوص طرح یکسان سازی فرم مدارس ضمن اشاره به برگزاری جلساتی در این خصوص با مدیران برای انتخاب بهترین مدل و الگو، افزود: در سال تحصیلی جدید پوشش دانش آموزان در کلیه مدارس دخترانه و پسرانه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم یکسان خواهد بود.

علایی با بیان این که الزامی برای تهیه فرم مدارس در روستاها وجود ندارد،  از یکسان سازی پوشش مدارس ابتدایی روستاها خبر داد وعنوان کرد: در خصوص دانش آموزان بی بضاعت که قادر به تهیه فرم مدارس نیستند  با هماهنگی مدیران مدارس و فروشندگان پوشاک تمهیداتی اندیشیده شده است که این عزیزان بتوانند به طور رایگان از فرم مدارس بهره مند شوند.

وی با بیان این که انتخاب کارگاه جهت دوخت فرم  مدارس با نظارت اصناف و اداره صنعت و معدن صورت گرفته است  به عدم وجود کارگاه خیاطی در شهرستان اشاره کرد و  افزود: در صورت وجود کارگاه خیاطی با شرایط مد نظر،  این آمادگی وجود دارد که تهیه فرم مدارس را به نیروهای بومی داخل شهرستان واگذار کنیم.

علایی تاکید کرد: در انتخاب نوع پارچه، رنگ و مدل نهایت دقت و سلیقه به عمل آمده است و خوشبختانه پوشش ها مورد رضایت والدین نیز قرار گرفته است.

وی در ادامه از وجود سه خیریه در آموزش و پرورش شهرستان خبر داد و افزود: خیریه دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت، صندوق حمایت هوشمندسازی مدارس و صندوق حمایت از بیماران خاص برای کمک به همکاران فرهنگی و دانش آموزان دارای بیماری خاص در حال حاضر فعال هستند.

علایی با بیان این که با حمایت این خیریه ها تمام کلاس های ششم به صورت هوشمند برگزار می شود، خاطر نشان کرد: از آن جا که نخستین گام برای کمک به دانش آموزان کم توان مالی شناسایی آنان بود بانک اطلاعاتی با همکاری مدیران از دانش آموزان بی بضاعت و دارای شرایط خاص تهیه شده است.

وی هم چنین از کمک خیران در تهیه لوازم التحریر دانش آموزان و نیز اعطای ۵۰ دست لباس فرم مدارس توسط مجمع خیران استان خبرداد.

مدیر آموزش و پرورش فریدن در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز خرسندی از تقویت و راه اندازی مجدد دارالقرآن این شهرستان گفت: این مرکز در زمینه حفظ، قرائت و تجوید قرآن بسیار فعال عمل کرده است.

وی همچنین فعالیت کلیه کانون های آموزش و پرورش را مثبت و خاص ارزیابی کرد.

علایی در ادامه کارایی و شایستگی را از مهم ترین ملاک ها برای تعیین مدیران مدارس برشمرد و افزود: در هر حوزه ای که مدیر کارآمد و قوی به کار گمارده شده موفقیت ها چشمگیر بوده و مشکل خاصی به وجود نیامده است.

وی با بیان این که در انتخاب مدیران مدارس هیچ سلیقه شخصی یا چینش سیاسی اعمال نمی گردد، تاکید کرد: کارآمدی، توانایی، درایت و حرکت در مسیر سیاست های دولت در حوزه آموزش و پرورش و دست یابی به اهداف مورد نظر این سیستم از مواردی است که در انتخاب مدیران به آن توجه می شود.

علایی در خصوص الزام هایی که در رابطه با ثبت نام دانش آموزان در مدارس سطح شهر وجود دارد گفت: ثبت نام ها بر اساس کروکی صورت می گیرد و این اقدام به دلیل کنترل جمعیت کلاس ها و جلوگیری از تراکم بالای آن ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تمام دبیران و معلمان مستقر در مدارس خبره و توانا هستند و از خانواده ها نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و به تناسب کروکی و محل سکونت؛ فرزند خود را ثبت نام نمایند.

علایی هم چنین از اجرای طرح های گرمایشی پکیج و شوفاژ در سطح ۵۰ درصد از مدارس شهرستان خبر داد.

وی در خصوص اعتراض برخی از اولیا مبنی بر دریافت هزینه های ثبت نام در مدارس گفت: در حال حاضر دانش آموزان تنها ملزم به پرداخت هزینه های کتب درسی، مجلات رشد، بیمه و فرم مدارس هستند و هر پرداختی خارج از این موارد کاملا داوطلبانه و در راستای کمک به مدرسه است.

علایی تاکید کرد: کمک های مردمی و به ویژه مشارکت بالای خیران همواره یاری گر آموزش و پرورش در بهبود خدمات رسانی بوده است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش نهایت همکاری و کمک را در حق دانش آموزان و خانواده های بی بضاعت خواهد داشت،  خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد این مدیران مدارس هستند که شخصا هزینه های پرداخت نشده ثبت نامی را تقبل می کنند.

علایی هم چنین از برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای دبیران و معلمان خبر داد و افزود: برگزاری این دوره ها به دلیل تغییرات محتوایی کتب درسی و لزوم آموزش به معلمان  نیاز بود.

وی به درخشش کارشناسان این اداره در استان و موفقیت آنان در کسب رتبه های برتر نیز اشاره کرد.

 علایی با اشاره به برگزاری آزمون های استخدامی در دو سال گذشته گفت: جذب نیروهای مورد نیاز بر اساس اعلام قبلی به صورت بومی انجام شده است و در حال حاضر نیز مشکلی در زمینه کمبود نیروی آموزشی نداریم.

وی عملکرد دولت دبیر و امید را در حوزه آموزش و پرورش مثبت ارزیابی کرد و گفت: طرح نظام رتبه بندی در حقوق معلمان، پرداخت یک جای پاداش بازنشستگی، رشد طرح های عمرانی در مقایسه با دوره قبل از مهم ترین عملکرد های دولت یازدهم  در این بخش بوده است.

علایی از رشد چشمگیر اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان از ۳۶۰ میلیون تومان در ۴ سال گذشته به ۲ میلیارد و ۴۰۰مییون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: این رشد قابل توجه مرهون فکر و اندیشه مدیران شهرستان در فرمانداری بوده است که همواره آموزش و پرورش را در اولویت امور قرار داده اند که امیدواریم بتوانیم جذب و تخصیص حداکثری این اعتبارات را داشته باشیم.

رئیس آموزش و پرورش فریدن از تعامل و همکاری سازنده فرمانداری، بخشداری های مرکزی و زنده رود، ادارات راه و ترابری، جهاد  کشاورز، شبکه بهداشت، هلال احمر شهرستان و نیز شهرداری دامنه با آموزش و پرورش فریدن قدردانی کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل نماینده شهرستان برای تسریع حل مشکلات موجود خاطر نشان کرد: در رایزنی با نماینده شهرستان مقرر شده است که وی از طریق بنیاد برکت سهمیه ساخت چند مدرسه را برای شهرستان اخذ نماید که امیدواریم این مهم به زودی تحقق یابد.

رئیس آموزش و پرورش فریدن در پایان این نشست خبری، با اشاره به خدمت صاقانه معلمان و فرهنگیان  گفت: بارها دیده شده است که مدیر یک مدرسه در روستایی دورافتاده لباس کار پوشیده است و همپای کارگران برای ساماندهی مدرسه خود تلاش کرده است و یا معلم دلسوزی که با پای گچ گرفته حاضر به استفاده از مرخصی خود نبوده و درس و تحصیل دانش آموزانش را به استراحت خود ترجیح داده است.

علایی خاطر نشان کرد: مقام معلم جایگاه خطیر و ارزشمندی دارد و هر جا این دلسوزی و خلوص جریان داشته است کارها به مراتب بهتر و سریع تر به سامان رسیده است.

وی در پایان با قدردانی از خبرنگاران، نقش رسانه را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش موثر دانست و بر تقویت این ارتباط دوسویه تاکید  کرد.

کد خبر 320069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.