۴۰ تا ۶۰ درصد دانش آموزان به یکی از انواع تغییر شکل اسکلتی مبتلا هستند

کم تحرکی یکی از معضلات جدی جامعه که گریبانگر پیرو جوان شده و بیمارهای خاصی را به همراه خود برای آنان ایجاد کرده است .

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، در گذشته، دختران و پسران  شاد و پر جنب و جوش بودند و لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند پیاده‌مسیر مدرسه و دانشگاه خود را طی می کردند همچنین دختران نیز  شرکت در کلاس‌های مختلف مثل خیاطی، آشپزی و کمک در کارهای منزل به مادر جزء برنامه روزانه‌شان بود اما دختران امروز، نسلی نشسته و دارای فقر حرکتی هستند، بهترین سرگرمی‌شان نشستن پای اینترنت و وبگردی و مهم‌ترین کارشان درس خواندن است.  

امروزه با شهرنشینی و صنعتی شدن شهر نوع زندگی متفاوت تر از گذشته شده و این مهم نیز باعث کم تحرکی و تغییر سبک زندگی افراد درجامعه شده است. همچنین کم تحرکی باعث ایجادبیماری های بسیاری همچون دفورمیت های اسکلتی می شوند.

امروز درباره بیماری ناشی از عدم تحرک گفتگویی با "دکتر شهریار میرشمس، متخصص طب فیزیکی" انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

کم تحرکی چه بیماری های را به دنبال خود دارد؟

کم تحرکی یک از دغدغه های کنونی است که پیر و جوان را گرفتار خود کرده است، کم تحرکی عوارض بسیاری همچون دفورمیت های اسکلتی را به همراه خود دارد.

دفورمیت های اسکلتی چیست؟

دفورمیت های اسکلتی یکی از عواملی شایعی است که امروزه بسیاری از افراد را درگیرخود کرده و روز به روز در حال گسترش است از همین رو باید به هشدارهای این زنگ خطر نشان داد.

عدم تحرک و زندگی ماشین، کار با موبایل و غیره باعث تغییر فیزیک و ظاهری بدن می شود.

دفورمیت های اسکلتی چه عوارضی را به همراه خود دارد؟

باید به دفورمیت های اسکلتی نیز توجه ویژه ای شود چرا که اگر افراد به آن بی توجه باشند و برای درمان آن اقدامی انجام ندهند باعث می شود فیزیک بدن فرم نامناسبی پیدا کنند و در نهایت ممکن است فرد به ناراحتی های روحی روان مبتلا شود.

راهکارهای درمان  دفورمیت های اسکلتی چیست؟

دفورمیت های اسکلتی بدن را با انجام برخی از روش های اصلاحی و پیشگیری درمان کرد.

حرکات اصلاحی چیست؟

حرکات اصلاحی مجموعه ای از روش ها و ورزش های درمانی است که برای درمان اختلال ساختاری دراسکلت بدن استفاده می شود.

چند درصد از دانش آموزان به دفورمیت های اسکلتی مبتلا هستند؟

 حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از دانش آموزان حداقل به یک دفورمیت های اسکلتی  مبتلا هستند از همین رو مسئولان باید هماگونه که روند تحصیلات آنان زیر نظر گرفته می شود باید به سلامتی انان نیز توجه کنند.

زمان استراحت دیسکو پاتی ها چند روز است؟

افرادی که به دیسکو پاتی ها مبتلا می شوند باید ۳روز استراحت مطلق کنند چرا که عدم تحرک باعث ضغیف شدن عضلات آنان  می شود.

شایان ذکر است رعایت رژیم غذایی و پرهیز از مصرف مواد غذایی آماده  برای برخورداری لازم از یک زندگی سالم به همه افراد جامعه پیشنهاد می شود همچنین افراد نیز باید  متناسب با شرایط سنی و جسمی خود به صورت منظم فعالیت های ورزشی خود را در طول روز انجام دهند.

همچنین رعایت اصول سلامت در محیط کار و منزل مانند راه رفتن، نشستن و ایستادن صحیح به همه افراد جامعه توصیه می شود و فرزندان نیز باید بازی های رایانه ای و تماشای تلویزیون را برای خود محدود کنند تا از سلامت برخوردار باشند.

کد خبر 320059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.