جنگ فرهنگی دشمن از نبرد نظامی خطرناکتر است

شهرضا – رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: دشمن بارها از استفاده از گزینه نظامی سخن گفته اما همه می‌دانند که جرأت استفاده از آن را ندارد اما باید بدانیم که جنگ فرهنگی دشمن از نبرد نظامی خطرناک تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام علی محمدی در آیین افتتاح رواق امام خامنه‌ای آستان امامزاده شاهرضا (ع) در شهرضا، حفظ ارزش‌های ملی و انتخارات کشور را مرهون ایثارگری شهیدان و مجاهدت‌های امام راحل (ره) و تدابیر رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی، اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) نعمتهای بزرگی هستند که در سایه وجود آنها عزت و افتخار و سربلندی نصیب مردم و جامعه و کشور ما شد.

وی با اشاره به بخشهایی از تاریخ دوران معاصر و اشتغال کشور توسط نیروهای متفقین، اذعان کرد: در ان زمان، رؤسای جمهور کشورهای آمریکا و شوروی و انگلیس بدون اجازه از مسؤولان کشور وارد خاک ما شدند و در ایران جلسه تشکیل دادند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه این مطلب افزود: در آن زمان شاه ایران وقتی از رییسان جمهور وارد شده به کشور اجازه ورود خواست به او اجازه ندادند اما بعد از انقلاب وقتی نماینده رییس جمهور آمریکا از امام (ره) تقاضای ملاقات کرد، ایشان به او اجازه ندادند و او قبل از ورود به خاک ایران، بازگشت.

حجت الاسلام محمدی، ایران را مقتدرترین کشور منطقه دانشت و اظهار کرد: شهدای دوران جنگ و شهدای مدافع حرم نیز با انگیزه حمایت از قرآن و اهل بیت وارد میدان مبارزه با دشمن شدند، آنان از همه تعلقات دنیایی گذشتند و در هزار کیلومتر دورتر از حریم اسلام دفاع کردند.

وی با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر نظام سلطه جهانی اظهار کرد: در همه دنیا کسی جرأت نداشت بر علیه نظام سلطه به رهبری آمریکا سخنی بر زبان بیاورد، امام امام راحل (ره) بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، در زمانی که برخی افراد ترسیده بودند، با صلابت و شجاعت گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این سخن برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم در جمع دانش اموختگان دانشگاه نیروی انتظامی، بیان کرد: مسئولان کشور باید در برابر دولتمردان آمریکایی ابزار وجود و اظهار قدرت کنند زیرا در هر کجا که در برابر ابرقدرتها به ویژه آمریکایی‌ها ایستادگی کردیم عقب نشینی کردند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه این مطلب افزود: مسئولان کشور باید ثابت کنند که تکیه‌گاه اصلی آنها خداوند و مردم است چون تکیه‌گاه مردم نیز قرآن و اهل بیت هستند،

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت شکرگزاری در برابر خداوند، تصریح کرد: شکر این نعمتها در عمل به دستورات قرآن، اهل بیت، ادامه مسیر شهدا و عمل به فرامین و تدابیر رهبری انقلاب است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، تجربه تاریخی ۱۴۰۰ دین اسلام را گواه صادقی بر ضرورت عمل به دستورات قرآن و اهل بیت دانست و افزود: در همه این قرنها به ما ثابت کرده است که در هر کجا پیرو قرآن و اهل بیت بودیم موفقیت برای ما به دست آمد و در هر مقطع تاریخی به هر اندازه این ارزشها فاصله گرفتیم، شکست و ناکامی برای ما ایجاد شد.

حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایان عزاداری امام حسین(ع)، ایستادگی در برابر ظلم و دشمنان دین را مهمترین درس واقعه عاشورا دانست و اظهار کرد: در زمانی ۲۰ نفر از نزدیکترین اقدام امام حسین(ع) ایشان را از سفر به سوی کوفه باز می‌داشتند اما امام(ع) باز هم به رسالت تاریخی خود عمل کردند.

وی گفت: امروز رسالت ما در دفاع از حریم دین و دیانت بسیار سخت تر از گذشته است، در شرایط فعلی دشمن در فضای مجازی با استفاده از تمام امکاناتی که دارد به دنبال ضربه زدن به مبانی اسلامی و انقلاب است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: ما باید بسیار بیشتر از آنچه که دشمن در این مسیر تلاش می‌کند، برای حفظ ارزشهای دینی و انقلابی جهاد کنیم.

حجت الاسلام محمدی گفت: دشمن بارها از استفاده از گزینه نظامی سخن گفته اما همه می‌دانند که جرأت استفاده از آن را ندارد اما باید بدانیم که جنگ فرهنگی دشمن از نبرد نظامی خطرناک تر است.

کد خبر 320044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.