مهارت شاد زیستن  یکی از راههای پیشگیری از آسیب های خانواده است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتمسفر شادی در خانواده نه تنها ضامن سلامت جسم و روان اعضای خانواده است، بلکه یکی از راههای پیشگیری از آسیب های درون خانواده نیز به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار نوجوان خبرگزاری ایمنا ، فریده روشن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازمه شهر شاد، خانواده شاد است، افزود: مجموعه وسیعی از عوامل هستند که خانواده را دچار استرس، آشفتگی و اختلال کرده که آمار بالای طلاق، خشونت و افسردگی گواه این امر است لذا یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های درون‌خانواده یادگیری مهارت شاد زیستن است.

وی اظهار داشت: خانواده‌های شاد با اعتماد به نفس و با عشق و انرژی بیشتری تلاش می کنند تا انسجام درون‌خانوادگی بالاتری داشته باشند و با این هدف اثربخشی بیشتری در جامعه به جا می گذارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همیشه شهرها مولد بحران‌ها، آسیب‌ها، مشکلات و بیماری‌ها بوده‌اند اما در کنار آن مولد مدنیت، پیشرفت‌های تکنیکی و فنی، تمرکز نیروهای فکری و خلاق نیز بوده اند.

روشن در ادامه گفت: ما برای داشتن شهری انسانی‌تر، آرام‌تر و زیباتر نیازمند مطالعه و رصد برای آسیب‌ها، مشکلات و چالش‌های زندگی شهری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصفهان سومین شهر افسرده ایران است، مسؤولان باید در شهر فضاهایی را به منظور ایجاد احساس شادی، پویایی، پیشرفت و بهبود کیفیت زندگی خانواده‌ها برای شهروندان فراهم کنند.

کد خبر 320015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.