امسال روضه کجا برویم؟

هرسال با فرارسیدن ماه محرم الحرام ویژه برنامه های مختلفی در قالب سخنرانی و سوگواری در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، چند روزی می شود که به رسم هرساله در و دیوارهای شهرمان به پرچم ها و عَلَم های مشکی آراسته شده و نام مبارک و روحبخش حضرت اباعبدلله الحسین(ع)، حضرت قمر بنی هاشم ابولفضل العباس(ع) و دیگر شهدای واقعه کربلا بر روی آنها دل از هر انسان اهل دلی می برد و بی اختیار این اسماء مبارک را بر قلب و زبان مردم جاری می کند.

هرساله اما با فرارسیدن ماه محرم الحرام ویژه برنامه های مختلفی در قالب سخنرانی و سوگواری در نقاط مختلف شهر اصفهان برگزار می شود و مردم عزادار و عاشق اهل بیت(ع) را از خانه هایشان به بیرون کشانیده و در پای منابر سخنرانان و مداحی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) می نشاند.

به همین مناسبت و درحالیکه یک روز بیشتر تا آغاز ماه محرم باقی نمانده به ارائه جزئیات برگزاری برنامه های مذهبی که در دهه نخست محرم در اصفهان برگزار می شود می پردازیم.

هیأت رزمندگان اسلام

هیئت رزمندگان اسلام امسال با شعار «آماده باش مقصد ما در سفر یکی است» با دعوت از آیت‌الله مهدوی و آیت‌الله رئیسی و حجت‌الاسلام محسنی و ماندگاری ۱۱ شب سوگواری برای اباعبدالله را تدارک دیده است؛ در این مراسم که هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود به جهت تقارن دهه اول محرم با هفته دفاع مقدس از روایت‌گری راویان هشت سال جنگ تحمیلی هم استفاده خواهد شد و سرلشگر صفوی و دیگر فرماندهان دفاع مقدس هم در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

مجموعه فرهنگی شهید بهشتی و هیأت انصار الحسین

مجموعه فرهنگی شهید بهشتی هم هم امسال با دعوت از حجت‌الاسلام کشوری در پنج شب اول و حجت‌الاسلام هادی‌پور با شعار «چه قدر کربلا پشت سر، چه قدر کربلا پیش رو» به پیشواز ایام محرم رفته است و از روز پنجشنبه هم‌زمان با نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران اباعبدالله خواهد بود؛ این هیأت برای پنج شب پایانی خود، مجله تصویری «راه رفتنی» را نیز با حضور رجبی دوانی برنامه‌ریزی کرده است.

مجموعه فرهنگی عاشوراییان

مجموعه فرهنگی عاشوراییان امسال با شعار «امام حسین برای حفظ چه دینی قیام کرد؟» از حجت‌الاسلام زائری برای سخنرانی در مراسم خود دعوت به عمل آورده است و قرار است با اجرای سرود و نمایش‌های عاشورایی در دهه اول محرم از ساعت ۱۹ میزبان عزاداران حسینی باشد.

مجموعه فرهنگی باران

مجموعه فرهنگی باران امسال با شعار «چه قدر کربلا پیش روست» برای ۱۱ شب مراسم سوگواری اباعبدالله در انگورستان ملک آماده شده است و به رسم هر ساله حجت‌الاسلام داستان‌پور سخنران این مراسم است که هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ ویژه دانش‌آموزان برپا خواهد شد.

مجموعه فرهنگی شهید مفتح

مجموعه فرهنگی شهید مفتح و هیأت دانش‌آموزی دانشجوی ام‌الحسنین(ع) با شعار «چشم به راه دولتتان هستیم» به پیشواز محرم رفته است و با دعوت از حجت‌الاسلام کشوری موضوع معرفت امام و اداره جامعه را پی خواهد گرفت و هر شب ساعت ۱۹ پاتوق گفت‌وگوی نوجوانان با یکدیگر را هم خواهد داشت.

هیأت فداییان حسین

هیأت فداییان حسین هم با شعار «همچو عباس هوادار حریمت هستیم» برای پنج شب اول از آیت‌الله مهدوی و پنج شب دوم حجت‌الاسلام شریف دعوت به عمل آورده است و از نماز مغرب و عشا در مسجد محمدیه خیابان همدانیان میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

مجموعه فرهنگی عرشیان

مجموعه فرهنگی عرشیان با شعار «تشنه‌ام آب کجاست؟» از حجت‌الاسلام قلمدانی برای ۱۰ شب عزاداری اباعبدالله دعوت به عمل آورده و قرار است از نماز مغرب و عشا در خیابان ابوالحسن اصفهانی مراسم خود را همراه با مسابقه و قافله عزاداری ویژه دانش‌آموزان برپا کند.

هیأت فرهنگی محبان امام رضا(ع)

هیأت فرهنگی محبان امام رضا(ع) و پایگاه بسیج عمار هم امسال با شعار «اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا» ۱۱ شب گردهمایی نوجوانان و جوانان را در خیمه امام حسین تدارک دیده است و با دعوت از حجت‌الاسلام طاهری هر شب از نماز مغرب و عشا در خیابان بلال میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

مرکز فرهنگی آیه

مرکز فرهنگی آیه ۱۲ شب گردهمایی نوجوانان و جوانان غرب اصفهان را با شعار « نسیمی جان فزا می‌آید، بوی کرب و بلا می‌آید» تدارک دیده است و هر شب از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام داستان‌پور میزبان عزاداران اباعبدالله در خیابان امام خمینی خواهد بود.

مجموعه فرهنگی دارالسلام

مجموعه فرهنگی دارالسلام ۱۱ شب عزاداری اباعبدالله الحسین را با دعوت از حجت‌الاسلام کشاورز و استاد براتی تدارک دیده است و از ساعت ۲۰ در مدرسه شهید آوینی واقع در خیابان احمدآباد به پیشواز محرم خواهد رفت.

هیأت محبان الحسین (ع)

هیئت محبان الحسین(ع) با شعار «ز کودکی خادم این تبار محترمم» ۱۰ شب مراسم سوگواری خود را با دعوت از حجت الاسلام غلامی از ساعت ۲۰ در خیابان زینبیه برگزار می‌کند.

گروه فرهنگی فانوس

گروه فرهنگی فانوس هم ویژه دختران از چهارم تا هشتم محرم امسال در حسینه شهدای بسیج هر روز از ساعت ۱۵:۳۰ مراسم عزاداری خود را با دعوت از حجت‌الاسلام داستان‌پور تدارک دیده  و شعارش را هم « آماده سفر شو...» قرار داده است.

کد خبر 319996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.