توسعه صنعت گردشگری در گرو جذب سرمایه‌های بورس/هتل‌ها تمایل ورود به بازار سرمایه را ندارند

رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت گردشگری و هتلداری نیازمند جذب سرمایه به خصوص از طریق بورس هستیم، گفت: عمده هتل های ما مربوط به بخش خصوصی هستند و ممکن است تمایلی برای ورود به بازار سرمایه نداشته باشند.

به گزارش ایمنا، ۱۲ شهریور امسال در هتل پارسیان کوثر اصفهان توانست با واگذاری ۱۵درصد از سهام خود به عنوان دومین عرضه اولیه امسال وارد فرابورس شود و براساس آن، قیمت هر سهم "گکوثر" ۱۲۲۰ تومان تعیین شد.

مهدی نریمانی در گفتگو با ایمنا پیرامون ورود هتل ها به بازار سرمایه، اظهار داشت: ورود به فرابورس و مباحث کلان اقتصادی بسیار خوب است چرا که بخش خصوصی ریشه قوی تری در اقتصاد پیدا می کنند و موجب ارتقاء سرمایه و به روز شدن صنعت گردشگری خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده هتل های ما مربوط به بخش خصوصی هستند و ممکن است تمایلی برای ورود به بازار سرمایه نداشته باشند، تاکید کرد: به طور قطع بخش خصوصی پیش از ورود به بازار سرمایه باید توجیه شده و از منافع این کار مطلع شود.

به گفته رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان، هتل کوثر به عنوان هتل های شرکت پارسیان و با داشتن مدیریتی ملی در حوزه جذب سرمایه و کسب روش های جدید آن توانمند است و قطعا با پیگیری های لازم به این نتیجه رسیده که توسعه آن از مسیر فرابورس رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان تنها چند هتل از جمله هتل عباسی، عالی قاپو و سوئیت مدیریت دولتی دارند، بیان داشت: اگر سایر هتل ها خواهان ورود به فرابورس باشند باید از سوی اداره دارایی و هم بانک مرکزی به این بخش ورود پیدا کنند و از سوی این بخش ها امتیازات ورود به بازار سرمایه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی مشخص شود.

نریمانی افزود: برای تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری نیازمند توجیهات لازم از سوی بورس از طریق برگزاری جلسات مختلف و ارائه مشاوره های لازم هستیم تا این نگاه به صورت فراگیر در تمام هتل های کشور پیاده شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت گردشگری و ارتقا ستاره هتل ها نیازمند جذب سرمایه به خصوص از طریق بورس هستیم، تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری از بنگاه اقتصادی خارج و به صورت علمی و سیستمی به آن نگاه می شود.

به گفته رئیس اتحادیه هتلداران اصفهان، امروز دنیا متوجه شده که اقتصاد گردشگری می تواند اقتصادی پایدار و سبز باشد و در تمام حوزه ها به صورت جهانی به این صنعت نگاه می شود. به طور قطع با تغییر این نگاه شاهد تحولی در صنعت گردشگری شدیم و کشور ما نیز از این جریان بی نصیب نمانده است؛ ما طی چند سال گذشته هر چند گام های آرام تری را برداشتیم اما در کنار پیشرفت جهانی پیش رفته ایم.

وی با تاکید بر اینکه ورود هتل کوثر به بازار سرمایه موجب حمایت بیشتر از این مجموعه و جذب سرمایه خواهد شد، تصریح کرد: ورود هتل های دیگر به فرابورس بستگی به سرمایه گذار این هتل ها دارد؛ البته اتحادیه هتلداران اصفهان نیز تاکنون در این زمینه هیچ برنامه ای پیرامون تشویق هتل ها برای ورود به فرابورس نداشته اما اگر امتیازات خاص این عرصه برای هتل ها نمایان شود به طور قطع ما نیز برای ورود به بازار سرمایه تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 319974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.