اولین پیک پیتزای تاریخ برای چه کسی بود؟

ایده ی پیک پیتزا برای اولین بار از کجا و توسط چه کسانی شکل گرفت و تا کنون راه های جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

مجله خبری ایمنا: پیتزا غذایی است که تقریبا همه دوستش دارند. اغلب مردم می خواهند تا پیتزا را به خانه هایشان ارسال کنند. پیک های پیتزا رسان کار را راحت کرده اند، کافی است تا تماس بگیرید تا پیتزا را جلوی در خانه بیاورند. به تازگی معروف ترین برندهای پیتزای دنیا پهبادها و ربات ها را به عنوان پیک پیتزا که قادر به حمل بسته های غذا هستند را وارد سیستم حمل و نقل خود نموده اند. اما ایده ی پیک پیتزا برای اولین بار از کجا و توسط چه کسانی شکل گرفت؟
 گفته می شود که "اومبرتوی یکم" پادشاه ایتالیا و همسرش مارگاریتا در سال ۱۸۸۹ میلادی به ناپل سفر کردند که ملکه به دلیل خوردن وعده های غذایی چرب بیمار شد و خواست تا غذای مرسومی را که عامه ی مردم ایتالیا می خورند برایش حاضر کنند. بنابراین از یک سرآشپز ناپلی به نام "رافائل اسپوزیتو" خواسته شد تا غذایی مناسب حال پادشاه و ملکه را طبخ کند.

رافائل و همسرش سه نوع خمیر آماده کردند و روی یکی از آن را با خمیر موزارلای سفید، دومی را با برگ های ریحان و سومی را با بُرش های گوجه پوشاندند که به نوعی نمادی از پرچم ایتالیا بود. از انجا که پادشاه و ملکه نمی توانستند به رستوران رافائل بروند، رافائل مجبور شد تا خودش پیتزاهای ابداعی خود را برای آنها ببرد. این اولین پیک پیتزای تاریخ بود.
ملکه پس از خوردن پیتزا گفت که این بهترین غذایی بوده که تا به حال خورده است. به همین دلیل رافائل به شهرت رسید و نام مارگاریتا را بر روی پیتزا گذاشت. پس از گذشت چند روز سرآشپز مخصوص پادشاه به رافائل نامه نوشت و از او به خاطر پیتزای مخصوص ملکه (مارگاریتا) تشکر کرد.
 

کد خبر 319966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.