«پلاک» برگزیدگان خود را شناخت

آئین اختتامیه نخستین جشنواره دفاع مقدس پلاک در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین دوره جشنواره دفاع مقدس پلاک با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، سپاه ناحیه شهرستان شاهین شهر و میمه، ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه برگزار شد و در آئین اختتامیه از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

جشنواره تئاتر پلاک، میراثی برای شاهین شهر

در این آئین، صادق فرهمند، دبیر نخستین جشنواره دفاع مقدس پلاک، جشنواره دفاع مقدس پلاک را میراثی برای شاهین برشمرد و آن را نقطۀ آغازی برای تداوم و دائمی شدن جشنواره خواند و ابراز امیدواری کرد تا شاهین شهر پایگاهی برای جشنواره تئاتر دفاع مقدس باشد.

رشادت با دستان خالی و ایمانی قوی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به نقش شهدا و رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، بر وظیفۀ هریک از افراد جامعه دربرابر حماسه و دلاوریهای دلاورمندان جنگ تحمیلی تأکید کرد و با اشاره به اینکه در این جنگ شرق و غرب به یاری رژیم بعثی عراق پرداختند و مردان دلاور این سرزمین با دست خالی اما با ایمانی قوی این جنگ را پشت سرگذاشتند و با رشادتشان ذره از خاک وطن اسلامی در دست دشمن بعثی نماند.

سردار مجتبی شیروانیان ضمن اشاره به اینکه دستاوردهای دفاع مقدس سبب شد تا ایرانی اسلامی امروز در منطقه به لحاظ اقتدار نظامی و علوم هسته ای و تجهیزات و بسیاری علوم دیگر در ردیف رتبه های اول قرار گیرد، این برتری را ثمرۀ خون شهدا و ایثارگرانی دانست که در مناطق مختلف عملیاتی بصورت گمنام حضور یافتند و برگزاری جشنواره دفاع مقدس پلاک و انجام فعالیت های هنری در زمینه دفاع مقدس را یکی از روش هایی برشمرد که مانع از تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس هشت ساله می شود.

تداوم جشنواره پلاک با نام شاهین شهر

جانباز جنگ و پیشکسوت عرصۀ تئاتر، جشنواره پلاک  را ادای دینی به ساحت مقدس شهدا، رزمندگان و خانواده های شهدا در شاهین شهر بعنوان ایرانی کوچک خواند که شهروندانش کلیه اقوام ایرانی را تشکیل می دهند. اسدالله بابایی خواستار تداوم جشنواره شد و آن را منوط به اختصاص ردیف بودجه ازسوی مسئولین شهر دانست و ابراز امیدواری کرد تا جشنواره دفاع مقدس پلاک همچنان با نام شاهین شهر ادامه یابد.

معرفی برگزیدگان جشنواره

در ادامۀ آئین اختتامیه نخستین جشنواره دفاع مقدس پلاک، بیانیه جشنواره ازسوی صمد چینی فروشان قرائت شد و سپس اسامی برگزیدگان که با داوری عبدالحی شماسی، صمد چینی فروشان و علی اصغر راسخ راد انتخاب شدند، به شرح زیر معرفی شدند:

بخش نمایش های خیابانی

بروشور و پوستر: محمدحسین برای نمایش یک قطعه زمین و مصطفی سلیمانی برای نمایش اشک ماهی ها را هیچ کس ندیده است؟

طراحی وسایل صحنه و ابزار کار:

 ابراهیم حاج حیدری برای نمایش تولد و سعید یاردوستی چند اپیزود از هشت

موسیقی:

پارسا حاج هاشمی و حسن بدیعی برای نمایش تولد

ایده و طرح:

ابراهیم حاج حیدری برای نمایش تولد و مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش یک قطعه زمین

بازیگری زن:

رتبه اول نازیلا گلابیان برای نمایش ایستگاه صلواتی. رتبه دوم زهرا عسکری برای نمایش روژدا حائز و. هیئت داوران در انتهاب رتبه سوم بازیگری زن انتهابی نداشت.

بازیگری مرد:

رتبه اول بصورت مشترک: احمد رضایی برای نمایش تولد و رضا کریمی برای نمایش یک قطعه زمین. رتبه دوم بصورت مشترک: محمد رهنما برای نمایش درانتظار گودی و سعید یاردوستی برای نمایش چند اپیزود از هشت. رتبه سوم بصورت مشترک: جلال مشتاقیان زاده برای نمایش روژدا و دریا شنویی برای نمایش بنظر شما من اونو کشتم؟

کارگردانی:

 رتبه اول به ابراهیم حاج حیدری برای نمایش تولد و همچنین تقدیر از هاشم شمس فلاورجانی برای نمایش در انتظار گودی و سیدابوالفضل مرتضوی برای نمایش دام.

بخش نمایش های صحنه ای

بروشور و پوستر:

شیوا مشکل گشا برای نمایش ترانه ای برای آیدا

طراحی نور:

عباس اصلاوی برای نمایش ایستگاه ۱۲

طراحی لباس:

 هیئت داوران در این بخش انتخابی نداشت

موسیقی:

 آرش جان‌نثاری برای نمایش ایستگاه ۱۲

طراحی صحنه:

شاپور شفیعی برای نمایش آخرین غروب

بازیگری زن:

رتبه اول فاطمه حسنی برای نمایش خاک و خون. رتبه دوم شادی سعادتی برای نمایش خواب بی وقت حوریه و محبوبه آرمون. رتبه سوم فاطمه اسلامی برای نمایش ترانه ای برای آیدا و فرزانه نصرتی برای نمایش آخرین غروب. تقدیر از فریده مولایی برای نمایش آخرین غروب

بازیگری مرد:

رتبه اول بصورت مشترک سیدیدالله موسوی برای نمایش خاک و خون و علی گنجی برای نمایش ایستگاه ۱۲. رتبه دوم بصورت مشترک محمدتقی شیخ برای نمایش خاک و خون و علیرضا مومن زاده برای نمایش خرگوش سفید با چشمان قرمز. رتبه سوم بصورت مشترک ابوالفضل شریفی برای نمایش خاک و خون و کیارش دادگر برای نمایش ترانه ای برای آیدا. تقدیر ویژه از عبدالرضا آژ برای نمایش آخرین غروب و آرسام ملاح زاده برای نمایش ترانه ای برای آیدا.

نمایشنامه نویسی:

جایزۀ ویژه مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش خاک و خون.

تقدیر از احمد نیک پیام برای نمایش آخرین غروب و صادق فرهمند برای نمایش ایستگاه ۱۲.

کارگردانی:

جایزۀ ویژه به احمد نخودیان و مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش خاک و خون.

تقدیر از عباس فلاحی باری نمایش ترانه ای برای آیدا، عباس اصلاوی برای نمایش ایستگاه ۱۲، مهدی سه دهی برای نمایش خواب بی وقت حوریه، حسن وحید دستجردی برای نمایش خرگوش سفید با چشمانی قرمز و شاپور شفیعی برای نمایش آخرین غروب.

بخش نمایشنامه خوانی

احمدرضا سلیمانی برای نمایش دهانی پر از کلاغ و محمدرسول پریشانی برای نمایش اروندرود

گفتنی است در این جشنواره از پدر و مادر شهید مدافع حرم «محمدجواد قربانی» تجلیل شد. همچنین «اسدالله بابایی» جانباز جنگ و پیشکسوت عرصۀ تئاتر مورد تقدیر قرار گرفت.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره دفاع مقدس پلاک با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ریاست بسیج هنرمندان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 319939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.