جلسات علنی شورای شهر از هفته آینده به صورت زنده پخش می شود

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: برابر مصوبه امروز هیات رییسه شورای شهر اصفهان، از هفته آینده جلسات علنی تالار شورای شهر اصفهان به صورت زنده پخش خواهد شد.

مهدی مقدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق قانون جلسات علنی شورای اسلامی شهر باید به گونه ای باشد که مردم نسبت به تصمیم گیری هایی که در شورا انجام می شود، آگاه باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس برابر مصوبه امروز هیات رییسه شورای شهر اصفهان، از هفته آینده جلسات علنی تالار شورای شهر اصفهان از طریق شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام و تلگرام به صورت زنده پخش خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان عنوان کرد: بر مبنای تحقق شعار شفاف سازی امور شهری لازم بود بسترهای لازم برای پخش زنده جلسات علنی شورای اسلامی شهر فراهم می شد که تا به حال این امر در شوراهای شهرها از جمله اصفهان اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود: اگر برای لوایح و موضوعاتی درشورا نیاز به بحث محرمانه باشد، جلسات به صورت غیرعلنی برگزار می شود و برای پخش زنده جلسات علنی محدودیت قانونی وجود ندارد.

مقدری تصریح کرد: فرایند پخش جلسات علنی از طریق صدا و سیما زمان بر است و باید دید آن ها فرصت دارند ساعت ها وقت رادیو و تلویزیون را در اختیار شورای شهر قرار دهند یا خیر.

وی ادامه داد: پیش از این، متخصصان، ذی نفعان و مردم از بسیاری از تصمیماتی که در سطح مدیریت شهری اتفاق می افتد، مطلع نبودند و دلیل وضع یا رد مقررات و ضابطه را نمی دانستند. وقتی مردم پخش مشروح مذاکرات را گوش می دهند و می بینند متوجه می شوند دلایل موافقان یا مخالفان یک تصمیم چه بوده است.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: از این طریق، مشارکت دو سویه بین مردم و شورای اسلامی به وجود می آید که در این راستا هم مشورت های آنها می تواند کارساز باشد هم نقش مشارکتی آنها را بیشتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل کمیسیون شفاف سازی و نظارت بر امور در شورای شهر مطرح شده که در این زمینه ساز و کارهای آیین نامه ای نیاز بود که منتظر تصمیم کمیسیون مربوطه هستیم.

مقدری اظهارکرد: چندین ایده و پیشنهاد مبنی بر اینکه چگونه شفاف سازی روندها و فرآیندهای شورای شهر و شهرداری شیشه ای اتفاق بیفتد به شورای اسلامی شهر رسیده است.

این عضو شورا یادآور شد: در فرایند انتخاب شهردار به دلیل اینکه برخی از کاندیدها موضوعات محرمانه ای را مطرح می کردند و علاوه بر آن جلسات رسمی شورای شهر آغاز نشده بود با پخش زنده این جلسات موافقت نشد.

وی افزود: امیدواریم در آینده تمام ساز و کارهای مدیریت شهری را در سطح شهر به صورت یکپارچه به مردم عرضه کنیم.

مقدری خاطرنشان کرد: دانش امروز شبکه های اطلاع رسانی بسترهای لازم را به وجود می آورد که شهروندان به هر خبر یا داده ای نیاز داشته باشند، دسترسی پیدا کنند که این مسأله نیازمند این است که تیم جدید مدیریت شهری مستقر شود تا به فصل مشترک چگونگی اطلاع رسانی دقیق و یکپارچه بین شورا و شهرداری و تمامی نهادهای ذی ربط برسیم.

کد خبر 319904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.