ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد رصد می شود

رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و نظارت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رصد تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سناد انجام می‌شود، باید تعدادی از این شاخص ها در ادارات مناطق و نواحی رصد شوند و بررسی هایی به عمل می آید، البته بازدید و بازرسی ها برای راستی آزمایی مدارس انجام می گیرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، حبیب‌الله عسگری امروز در جمع خبرنگاران تقارن آغاز سال تحصیلی جدید را با ایام محرم و هفته دفاع مقدس، تقارن خجسته‌ای دانست و اظهار کرد: کارگروه نظارت و ارزیابی عملکرد در پروژه مهر امسال فعال بوده و با توجه به دستورالعمل‌های موجود و تفویض پروژه مهر، در استان‌ها تغییراتی در این بخش اعمال شد.

وی تصریح کرد: این تغییرات در نحوه اجرای این برنامه بود و با انتقال پروژه به دبیرخانه و در اختیار گرفتن آن توسط اداره ارزیابی عملکرد و دبیر پروژه بررسی‌های در این بخش به عمل آمد.

رصد ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه سناد انجام می‌شود

رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و نظارت آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: بعد از انجام این برنامه‌ها با استفاده از تجربه‌های سال‌های گذشته در اجرای پروژه مهر و آسیب‌شناسی موضوع، به‌روزرسانی و در نظر گرفتن شاخص‌ها اولویت این پروژه شد و تغییراتی به وجود آمد.

وی اذعان کرد: در این برنامه و تغییرات که در قالب دانش‌آموز، معلم و فضای محیط مدرسه بود، مدیریت ۲۴ محور تعیین و برای این امر ۴۷ شاخص معین شد، البته این فعالیت میزان کار و پیشرفت برنامه را در ارتباط با این پروژه نشان می‌دهد.

عسگری با تاکید بر این نکته که بسیاری از این شاخص‌ها در خود اداره کل قابل رصد هستند، اظهار کرد: رصد تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سناد انجام می‌شود، باید تعدادی از این شاخص ها در ادارات مناطق و نواحی رصد شوند و با حضور تیم های بازرسی در مناطق و نواحی بررسی هایی بعمل می آید، البته بازدید و بازرسی ها برای راستی آزمایی مدارس انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش ادارات به چهار دسته تقسیم شدند، یک گروه از ادارات برای نواحی ۶ و پنج است، دسته دوم ادارات برخودار، نیمه برخوردار و محروم را در بر می‌گیرد که به طور جداگانه با همدیگر مقایسه می‌شوند و در نهایت با بررسی مستندات این ادارات رتبه‌بندی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و نظارت آموزش و پرورش استان اصفهان درباره مراحل ارزیابی توضیح داد: مراحل ارزیابی در دو مرحله است که مرحله اول از ۱۰ شهریور ماه آغاز شده و مرحله دوم این ارزیابی از هفته آینده روزهای دوم و سوم مهرماه آغاز خواهد شد و تا ۱۵ مهرماه این جمع‌بندی‌ها به عمل خواهد آمد.

وی ضمن تشریح جلسات تخصصی با موضوع پروژه مهر بیان کرد: تشکیل جلسات تخصصی با موضوع پروژه مهر از دیگر اقدامات انجام شده است و در این بخش جلساتی را در اداره کل، با رابطین مناطق و روسای ادارات داشته‌ایم.

عسگری اضافه کرد: صدور ابلاغ به اعضای کارگروه‌ها انجام گرفته و انجام جلسات توجیهی برای اعضای کارگروه‌ها، برگزاری جلسات توجیهی برای بازرسان ویژه در پروژه مهر، تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اجرایی پروژه مهر در دبیرخانه از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: ابلاغ برنامه‌ها به ادارات و انجام مقدمات در مورد تشکیل کارگروه‌های جلسات از فعالیت‌های ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان است.

رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و نظارت آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: نهاد آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت متولی انجام این فعالیت‌ها در استان است و همراهی و مساعدت بقیه سازمان‌ها و نهادها به ویژه اصحاب رسانه در پیشرفت کارها و وقوع اتفاق‌های خوب، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین موثر است.

کد خبر 319897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.