مشاهده نقشه های طرح تفصیلی مصوب شهر با یک کلیک

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: دسترسی همه مردم به نقشه ها و ضوابط طرح تفصیلی مصوب شهر اصفهان امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از زمان تصویب اولین طرح تفصیلی اصفهان در دهه پنجاه شمسی، همواره طرح های مصوب به عنوان اطلاعات محرمانه در اختیار شهرداری ها و دستگاه های متولی نگهداری می شد و دسترسی به آنها برای مردم، تقریباً غیرممکن بود.

اطلاعاتی که بر اساس آن، محدوده قانونی شهر، کاربری های آینده شهر، خیابان های آینده شهر، تعداد طبقات قابل احداث بر روی هر قطعه مالکیت و غیره مشخص شده اند.

با تغییر نگرش در مدیریت شهری شهرداری اصفهان و در راستای شفاف سازی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بر آن شد که این طرح ها را بدون واسطه دراختیار مردم شهر قرار دهد و بدینوسیله مردم از حق قانونی خود بهره مند شوند.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان در این ارتباط اظهارکرد: در حال حاضر کلیه طرح های مصوب شهر اصفهان در سایت معاونت شهرسازی و معماری (لینک سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد) قابل دسترسی برای عموم مردم است به نحوی که هر فرد می تواند بدون واسطه در ۲۴ ساعت شبانه روز به آنها دسترسی داشته باشد و هر گونه طرح و مصوبه جدید به صورت آنلاین در نقشه ها به روزرسانی می شود.

وحید مهدویان اظهارکرد: هر شهروند می تواند با داشتن کد نوسازی ملک مدنظر و یا جستجوی آن در نقشه هوایی شهر اصفهان که در سایت esup.isfahahn.ir بارگذاری شده است به اطلاعات مربوط به طرح های مصوب مربوط به آن ملک و املاک اطراف آن دسترسی داشته باشد و مهم نیست مالک آن پلاک باشد یا قصد خرید آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر افراد می توانند با مراجعه به این سایت و انتخاب ملک مدنظر، مطلع شوند که کاربری مصوب پلاک مسکونی است یا خیر و نیز در اطراف این ملک چه خدماتی مثل پارک، مدرسه، درمانگاه و غیره در آینده احداث خواهد شد؛ همچنین اینکه چه میزان از پلاک مدنظر از مسیر تعریض معبر (کوچه، خیابان) قراردارد و بر روی باقیمانده پلاک چه تعداد طبقه قابل احداث است.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد قبل از هر گونه معامله بر روی ملک مدنظر، با مراجعه به این سایت و بازدید مجازی از ملک موردنظر از طریق ابزار شهر نما (تصاویر ۳۶۰ درجه از معابر و فضاهای عمومی)، ‌از اطلاعات ملک مدنظر، مطلع و با چشم باز و اطلاع کافی از طرح های مصوب حاکم بر روی ملک و نیز املاک اطراف آن تصمیم گیری کنند.

کد خبر 319848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.