عزاداری ها بر اساس الگوها و روش های سنتی انجام شود

شهرضا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: گذشتگان تلاش کردند تا بهترین شیوه عزاداری در ایام محرم را ایجاد و برای ما به یادگار بگذارند، باید سعی کنیم تا عزاداری ها بر اساس الگوها و روش های سنتی انجام شود و از اجرای شیوه‌هایی که بدعتی در این زمینه است، خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام محمدحسن رهایی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: هیئت های مذهبی ارکان محبت به اهل بیت(ع) هستند، باید در مجالس عزاداری شرکت کنیم تا بعد عاطفی ما نسبت به ایشان تقویت شود و در همان مجالس هم باید جلسات سخنرانی تشکیل شود تا بصیرت افراد برای درک معارف اهل بیت(ع) افزایش یابد.

وی اظهار کرد: عزاداری هایی که در شهرستان شهرضا انجام می‌شود در نوع خود بی نظیر است و باید به عنوان یک الگو برای سایر شهرها معرفی شود، فرهنگ والای اهل بیت(ع) به خوبی در میان مردم این شهرستان رواج پیدا کرده و به عنوان زیرساخت اصلی فرهنگی آنان تبدیل شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا گفت: گذشتگان تلاش کردند تا بهترین شیوه عزاداری در ایام محرم را ایجاد و برای ما به یادگار بگذارند، باید سعی کنیم تا عزاداری ها بر اساس الگوها و روش های سنتی انجام شود و از اجرای شیوه‌هایی که بدعتی در این زمینه است، خودداری شود.

حجت الاسلام رهایی اظهار کرد: هیئات مذهبی در همه مناطق شهر فعالیت می‌کنند و به این وسیله امکان بهره مندی همه مردم از فضائل این ایام وجود دارد.

وی در ادامه افزود: پیشینیان با ظرافت خاصی عمل کردند و نام مجالس عزداری را، روضه به معنی باغ و بوستان گذاشتند، ما هم باید همین روش را ادامه دهیم بنابراین ابداع عباراتی مانند "حَیِّ عَلَی العَزا" در هیچ یک از متون دینی سندی ندارد، پس نباید به کار برده شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا تصریح کرد: بر اساس آنچه از سنت و سیره اهل بیت(ع) نیز بر جای مانده است، پیاده روی از نجف تا کربلا وجود داشته است اما نباید در سایر شهرهای کشور با این استدلال که جاماندگان از کربلا راهپیمایی می‌کنند.

کد خبر 319761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.