راه‌اندازی انجمن خیران اورژانس‌ساز در استان/کمبودپایگاه برای امدادرسانی مشکل ایجادکرده است

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: خط ویژه به خودروهای امدادی اختصاص داده نشده و همین امر موجب دیر رسیدن اورژانس به محل حادثه می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قاسمی صبح امروز در نشست خبری سالگرد تأسیس اورژانس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه‌های مسؤولان پدافند غیرعاملی نیست و کمتر به پیشگیری از بحران‌های فکر می‌کنند.

وی افزود: در نظرسنجی یکی از دلایل نارضایتی مردم که ۲۰ درصد است، دیر رسیدن اورژانس بوده که در واقع ارتباطی به ما ندارد و تمهیدات لازم باید از سوی دیگر نهادها مانند شهرداری صورت گیرد.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: اگر خط ویژه به خودروهای امدادی اختصاص داده نمی‌شود حداقل به اورژانس کمک کنند تا تعداد پایگاهمان را طوری افزایش دهیم سرعت عمل بیشتر شود.

وی با بیان این که در شهر اصفهان مشکل کمبود فضای فیزیکی داریم، گفت: بعضی از پایگاه‌ها در ایستگاه آتش‌نشانی واقع شدند؛ راهکار فعلی ما اجاره خانه‌هاست که آن هم اعتراض همسایه و دیگر مسائل را به دنبال دارد.

وی با اشاره به پراکندگی پایگاه‌های اورژانس به عنوان یک مشکل افزود: هیچ‌گونه بودجه عمرانی برای ساخت پایگاه نداریم، این امر از طریق کمک ارگان‌ها دیگر و خیران می‌تواند حل شود، در مورد توسعه پایگاه‌های شهرستان‌های استان هیچ مشکلی نداریم و همکاری‌های محلی خیلی خوبی را شاهد هستیم اما در شهر اصفهان این‌گونه نیست و از نظر فضای فیزیکی با مشکل مواجه هستیم.

قاسمی با اعلام این که انجمن خیرین اورژانس ساز در حال تأسیس است، عنوان کرد: خیرین می‌توانند در این زمینه کمک کنند، در شهر اصفهان یک خیر می‌تواند با ۲۰۰ میلیون اورژانسی را تأسیس و تجهیز کند.

وی پیرامون راه‌اندازی انجمن خیران اورژانس‌ساز در استان در آینده نزدیک تصریح کرد: در همین راستا به دنبال راه‌اندازی اورژانس هوایی در مسیر اصفهان تهران با همکاری خیران هستیم، در این راستا اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارد شاید بسیاری از خیران از این امر اطلاع نداشته باشند.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به طرح چابک‌سازی خاطرنشان کرد: در این طرح ناظرها ماموریت کاذب می‌دهند و زمان‌های لازم در این راستا گرفته می‌شود، سرعت عمل پرسنل برای خروج از پایگاه براساس استاندارد یک دقیقه است که در این طرح به این زمان رسیده‌ایم.

کد خبر 319716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.