بخش خصوصی توانایی اجرای طرح بلیت نیم بها را ندارد/ نه آب ما نیم بهاست و نه حقوق کارمندان!

مدیر سینما قدس اصفهان در گفتگو با ایمنا در مورد چرایی اجرا نکردن طرح بلیت های نیم بها تا پایان هفتۀ دفاع مقدس در این سینما سخن گفت.

به گزارش ایمنا، با توجه به ابلاغیۀ سازمان سینمایی کشور به مناسبت روز ملی سینما همۀ سینماها موظف شده بودند که از ۱۹ شهریور تا ۷ مهرماه بلیت های خود را نیم بها بفروشند، پیگیری ایمنا از چند و چون اجرای این طرح در سینماهای اصفهان منجر به گفتگو با «مسعود نورپور» مدیر سینما قدس اصفهان شد که این طرح را فقط به مدت یک هفته در این سینمای خصوصی اجرا کرده است. نورپور در گفتگو با ایمنا در مورد چرایی این کار گفت: در متن ابلاغیۀ سازمان سینمایی کشور ذکر شده که این طرح به پیشنهاد شورای صنفی نمایش بوده و انجمن سینماداران از همان روز اول با این طرح مخالفت کرد و اطلاعیه ای را در خبرگزاری ها منتشر کرد مبنی بر اینکه این طرح را بیشتر از یک هفته اجرایی نخواهد کرد.

وی افزود: ما بخش خصوصی هستیم و امکان اجرای این طرح با آن مدت زمان تعیین شده برای ما وجود ندارد چرا که نه پول قبض آب و برق ما این ماه نیم بها حساب می شود و نه حقوق کارمندان ما. سینماهای دولتی که تحت نظر اداره ارشاد و حوزه هنری هستند توانایی اجرای این طرح را دارند اما نباید چنین انتظاری را از بخش خصوصی داشت.

مدیر سینما قدس اصفهان ادامه داد: من عضو هیئت مرکزی انجمن سینماداران هستم و چون این طرح بدون هماهنگی با انجمن و خلق الساعه از سوی شورای صنفی نمایش مطرح شده ما آن را نمی پذیریم.

او گفت: این طرح را شاید بتوان برای سینماهایی که در تهران بلیت ۱۲ هزار تومانی می فروشند تا ۷ مهر اجرایی کرد اما در شهرستان مبلغ بلیت در این حد نیست و نیم بها کردن آن فقط ما را متضرر خواهد کرد.

نورپور علت پیشنهاد این طرح را از سوی شورای صنفی نمایش، ضعیف بودن فیلم های روی پرده دانست و گفت: اگر برای فیلم بد به مخاطب پول دستی هم بدهند برای دیدن آن به سینما نخواهد آمد و بهتر بود شورای صنفی فکر دیگری برای این ماجرا می کرد. سابقۀ اجرای چنین طرحی در سینمای ما وجود نداشته و معتقدم بدون مطالعه چنین پیشنهادی را داده اند.

وی اظهار داشت: ما این صحبت ها را با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کرده ایم و اطلاعیۀ انجمن سینماداران را نیز منتشر کرده ایم که بیش از یک هفته این طرح را اجرا نمی کنیم.

عضو هیئت مرکزی انجمن سینماداران در پایان اعلام کرد: فروش ما در این چند روز از روزهای معمولی نیز کمتر بوده و گاهی در سانس صبح هیچ مخاطبی نداشتیم. ارزش سینما را نباید با این طرح ها پایین آورد و شورای صنفی نمایش نیز نباید برای ما تصمیم بگیرد. سه شنبه های نیم بها به قوت خود در سینمای ما باقی است اما این طرح را تا ۷ مهر ادامه نخواهیم داد. /

کد خبر 319651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.