خروپف نشانه بیماری جدی است

خروپف با صدای بلندنشانه دهنده یک بیماری است کو فرد باید به طور حتم برای درمان خروپف خود به پزشک مراجعه کنندتا درمان شود.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، خروپف مشکل شایع و آزاردهنده ای است که فرد مبتلا و حتی سایر اعضای خانواده را از خواب کافی و خوب محروم می کند از همین رو  همه افراد دنیا از آن هراس دارند  چراکه هیچ شخصی مایل نیست خواب خود را با خروپف طی کند.

عوامی باعث زیادی  همچون ضعیف بودن ماهیچه های زبان،  مصرف الکل ، انسداد راهای بینی ، افزایش چاقی و غیره باعث ایجاد سرو صدای خروپف می شود اما تمام این عواما نیز قابل بررسی و درمان است.

همچنین خروپف چندین شکل  دارند  و هرکدام نیز بیانگر مشکلی در فرد بیمار هستند همچنین  خروپف در افراد جوان نیز نشان دهنده فشارخون بالا است.

افراد باید برای جلوگیری از خروپف نکات بهداشت خواب خود را رعایت کند تا از شر خروپف در امان باشند.

امروز درباره روش های تخشیصی خروپف با «دکتر بابک امراء فوق تخصص ریه » انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

علل شیوع خروپف چیست؟

با افزایش سن خروپف در افراد بیشتر می شود همچنین به دلیل اینکه شهر به سمت صنعتی شدن حرکت می کند فرزندان نیز چاق شده اند و این مهم نیز باعث چاقی در حلق و باعث ایجاد خروپف در افراد می شود.

همچنین آلودگی هوا و آلرژن ها نیزباعث ترشحات پشت حلق می شود که در طول روز فرد این مواد را از دهان خود خارج یا قورت  می دهند اما هنگام خواب نیز ترشحات پشت حلق باقی و راه حلق را تنگ و باعث خروپف می شود.

 از دیگر ایجاد خروپف استفاده از حجم بالایی غذا در مواقع دیر است که باعث ترشحات درحلق می شود.

آیا خروپف می توانند زمینه ژنتیکی داشته باشد؟

ته حلق کودکان به والدین خود می رود از همین  خروپف کودکان نیز می تواند ارثی باشد.

شانس خروپف در چه افرادی بیشتر است؟

کسانی که چانه پهن دارند ته حلق تنگتری دارند و و چانه های  کوچک داشته باشند نیز ته حلق کوچکتری دارند و شانس خروپف در افراد بیشتر می شود.

آیا سن درخروپف موثر است؟

هرچه سن بالاتر رود عضلات شل تر می شود از همین رو خروپف در افراد بیشتر می شود همچنین افرادی که قبقب بیشتری دارند بیش از دیگر افراد نیز به خروپف  دچار می شوند.

نشانه های خروپف های خطرناک چیست؟

بیماری وقفه تنفسی خواب در خواب راه نفس بسته می شود و اکسیژن نیز به پایین می رسد و فرد بدون اینکه متوجه شود چند  بار بیدار می شود به همین دلیل صبح که از خواب بیدار می شود کسل است و این بیمار به طور حتم باید به پزشک مراجعه کند .

خروپف هابا صدای بلند و تنگی نفس در بین خروپف نشان دهنده بیمارهای خطرناکی است که هرکدام عوارضی را برای بیمار به وجود می آورد. 

اگر افراد خانواده نیزهرگونه از این نشانه های در خروپف اعضای خانواده یا دوستان خود مشاهده کنند حتما باید به بیمار اطلاع دهند تا بیمار برای پزشک مراجعه کند.

خستگی در افراد باعث خروپف می شود؟

زمانی که فردی خسته باشد به خواب عمیقی فرو میرود و در این هنگاه عضلات شخص نیز شل و باعث خروپف می شود.

نکات خواب بهداشتی برای جلوگیری از خروپف در خواب چیست؟ 
  بهداشت خواب باید مانند بهداشت دهان و دندان رعایت شود و افراد باید از  خواب بعداز ظهر پرهیز کنند چرا که این خواب باعث مختل شدن خواب شب می شود همچنین دیر غذا میل کردن افراد باعث تنگی نفس و خروپف می شود. 

افراد باید به نشانه های خروپف توجه وی‍ژه ای نشان دهند و به طورحتم باید به پزشک برای بهبودی بیماری خود مراجعه کنند.

کد خبر 319588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.