بوی ماه مهر با طعم گس ترافیک

بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید همواره با ترافیک همراه است؛ این روزها نیز در آستانه مهرماه نصف جهان نیز در ترافیک غرق شده به طوری که بعدازظهرها در بزرگراهها و مرکز شهر در نزدیکی مراکز تجاری ترافیک قفل می شود.

به گزارش ایمنا، در روزهای پایانی تابستان اصفهان از یک سو میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور است و از سویی میزبان شهروندانی است که برای خرید مهرماه روانه کوی و برزن می شوند؛ خریدی از جنس لباس، کیف و کفش، ....

همین موضوع حجم ترافیک را دوچندان کرده به طوری که تردد خودروهای شخصی اصفهانی به همراه پلاک هایی از اقصی نقاط کشور به غول ترافیکی تبدیل شده آن هم در کلان شهری که با شماره گذاری روزانه چند صد دستگاه خودرو مدت هاست در روزهای عادی سال هم با بحران ترافیک دست و پنجه نرم می کند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ترافیک این روزها در این کلانشهر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

هر ساله برای سامان دادن ترافیک شهر ستاد مهر با همکاری شهرداری و پلیس راهور شکل می گیرد تا شاهد ترافیکی روان در سطح شهر باشیم.

در این رابطه علیرضا صلواتی از تشکیل ستاد مهر از ۲۹ شهریورماه خبر می دهد و می گوید: بنا داریم با فعالیت های این ستاد، مهر متفاوتی را برای شهروندان و دانش آموزان اصفهانی رقم بزنیم.

به گفته او گشت های بازرسی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سازمان حمل و نقل بار و کالا در این ایام فعال هستند تا بر وضعیت ترافیک شهر و ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به اقدامات شهری برای استقبال از بازگشایی مدارس اشاره و ادامه می دهد: ساماندهی ترافیک شهری، ایمن سازی حاشیه خیابان، خط کشی مجدد عابر پیاده، نمایان سازی خطوط عابر پیاده و حذف المان های ترافیکی خراب در راستای ایجاد نظم در شهر انجام شده است.

صلواتی از ساماندهی سرویس های مدارس هم می گوید و خاطرنشان می کند: در سال تحصیلی جدید ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو به ۷۰ هزار دانش آموز سرویس دهی می کند.

وی تاکید می کند: شهروندان در مهرماه کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند که در این راستا ناوگان اتوبوسرانی نیز با ظرفیت کامل در اختیار مردم است.

معاون شهردار با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی همگی برای سال تحصیلی جدید شستشو و نظافت می شود تا شاهد شهری آراسته در مهرماه باشیم می گوید: تمامی سعی شهرداری بر این است تا در مهرماه چهره ترافیکی شهر زیبا شود.

در این میان یک سالی می‌شود که بخشی از قطار شهری اصفهان به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز بخشی از فاز سوم خط یک تا میدان آزادی افتتاح شده و همین بخش نیز می‌تواند با جابه‌جایی مسافران و دانش‌آموزان در برخی از ایستگاه‌ها کمی شلوغی خیابان‌ها را کاهش دهد.

محمد نورصالحی سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این رابطه می گوید: برنامه‌ریزی برای کاهش سرفاصله زمانی مترو تا ۱۰ دقیقه و افزایش مدت زمان بهره‌برداری تا ساعت ۲۰ صورت می‌گیرد.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر متروی اصفهان از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ در مسیر قدس تا آزادی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند و تلاش مجموعه بر این است که این زمان به ساعت ۶ صبح تا ۲۰ برسد.

بر این اساس تمامی تمهیدات برای روان سازی ترافیک مهرماه اندیشیده شده تا ترافیکی روانی را در روزهای ابتدایی مهرماه شاهد باشیم اما با این وجود همکاری مردم مشکل گشای ترافیک دو هفته اول مهر است چرا که هر میزان نیروی پلیس در خیابان ها حضور یابد و تاکسیرانی و اتوبوسرانی خودرو در اختیار آنان قرار دهند ولی آنان همکاری نکنند باز ترافیک مهمترین معضل شهری خواهد بود.

کد خبر 319578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.