نظارت قانونی از راه های مختلف اعمال می شود/ لزوم استفاده از جوانان در  بدنه شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه وکلای شهروندان در شورای شهر از راه های گوناگون نظارت قانونی را اعمال می کنند گفت: طلب اصلاح و نیکخواهی از حقوق متقابل مردم و حاکمیت است که امروزه در قالب مشارکت و نظارت شهروندان در تعیین و بر رفتار کارگزاران اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ابتدا و در اولین نطق، بر خود لازم می دانم از شهروندان اصفهان به سبب اعتماد به من و دیگر منتخبان فهرست شهر امید سپاسگزاری کرده و به خود و دیگر یاران تذکر دهم که همواره مفاد پیمان و سوگندمان را ملکه ذهن و ملاک عمل قرار دهیم.

وی ادامه داد: به زودی دیارمان، در رثای حسین بن علی و سربازانش -که درود خدا و فرشتگانش بر ایشان باد- سیاهپوش و نوحه خوان خواهد شد و چه نیکوست که عظمت ثارالله را فراتر از نذورات و طلب حاجات جستجو کنیم و فلسفه قیام او را به بانگ بلند یاد کنیم، یاد دهیم و بیاموزیم و همزمانی ایام محرم با هفته دفاع مقدس را مجالی برای تامل بیشتر بدانیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: شهید مطهری بر این باور است که در عاشورا دیگر مساله دعوت از اهل کوفه وجود ندارد، حتی مساله امتناع از بیعت هم مطرح نیست. حسین بن علی(ع) معتقد بود غیر از مساله بیعت خواستن و امتناع من‌ از بیعت، مساله دیگری وجود دارد. اینها اگر از من بیعت هم نخواهند، ساکت نخواهم نشست و می خواست مردم دنیا بدانند: «ما خرجت اشرا و لا بطرا»

وی اضافه کرد: حسین بن علی(ع)، طالب جاه، مقام و ثروت نبود، مفسد و اخلالگر نبود، ظالم و ستمگر نبود، او یک انسان مصلح بود. «و لا مفسدا و لا ظالما انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی» او برای نکوهش تباهی ها و گسترش نیکی و روشنی جان شیرینش را فدا کرد.

مزروعی تاکید کرد: طلب اصلاح و نیکخواهی از حقوق متقابل مردم و حاکمیت است که امروزه در قالب مشارکت و نظارت شهروندان در تعیین و بر رفتار کارگزاران اعمال می شود.

وی افزود: شأن نظارتی شورای اسلامی شهر و اعضای آن به عنوان نمایندگان مستقیم مردم نیز یکی از مصادیق بارز اعمال حق نظارت قانونی شهروندان بر کردار کارگزاران محلی است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه وکلای شهروندان در شورای شهر از راه های گوناگون حق نظارت قانونی را اعمال کرده و می کنند، گفت: تذکر و سوال از مدیران شهری تا استیضاح شهردار، اعمال نظارت در قالب کمیسیون های تخصصی شورای شهر، حضور در کمیته های نظارتی مناطق، تشکیل کمیسیون های ویژه و یا تعیین گروه بازرسی و تحقیق همه این ابزارهای قانونی، راه نظارت شورای شهر بر کارگزاران را هموار کرده و فقط عزم و اراده می طلبد تا شأن نظارتی شورا بیش از پیش از قوه به فعل درآید.

وی ادامه داد: امیدوارم با همراهی و همفکری و تضارب آرا در شورای پنجم بتوانیم با دقت در تفکیک بین مفاهیم پایش های حقوقی، ابزارهای نظارتی و ملزومات شفاف سازی درتکمیل شأن نظارتی شورا و استیفاء این بخش از حقوق شهروندان گام هایی برداریم.

مزروعی تصریح کرد: همچنین امیدوارم شورای پنجم بتواند با همفکری شهرداری، دادگستری، آموزش و پرورش و کانون وکلای دادگستری در راستای آموزش و ارتقاء دانش حقوقی و آگاهی بخشی در زمینه حقوق شهروندی نقش موثری ایفا کند.  

وی افزود: اینجانب به عنوان جوان ترین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان،  مطالبه شهروندان جوان متخصص و شایسته اصفهان مبنی بر مشارکت در اداره شهر، مناصب مدیریتی و بدنه شهرداری را به شهردار منتخب متذکر شده و اعلام می کنم در پیگیری این حق به دور از هرگونه تندروی، هیچگونه مماشاتی نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: فراموش نمی کنیم که خرازی، همت، فهمیده، تندگویان، حججی و دیگر شهدا و ایثارگران که مدیران پا به سن گذاشته در سایه دلاوری های آنان مجال خدمت و فراهم کردن رزومه های غیرقابل رقابت را یافتند، همگی جوانان بدون رزومه بودند.

کد خبر 319565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.