اجرای طرح باران مصنوعی برای احیای زاینده رود/ قانون ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه اجرا شود

عضو شورای اسلامی اصفهان گفت: یکی از پیشنهادات احیای زاینده رود، اجرای طرح باران مصنوعی است؛ اما دلیل اجرایی نشدن این طرح با وجود اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی نیا صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در چندسال اخیر خشکسالی و سوءمدیریت زاینده رودمان را خشکانده است، سال های زیادی است که دلسوزان و فداکاران عرصه محیط زیست و دوستداران زاینده رود در قالب تشکل های مردم نهاد پیشنهادهای دلسوزانه مختلفی ارائه کردند که جای بسی تشکر دارد.

وی ادامه داد: یکی از این پیشنهادات اجرای پروژه مطالعه شده باران مصنوعی است؛ وقتی سرمایه گذار پروژه اعلام می کند حتی یک ریال اعتبار دولتی برای اجرای آن نمی خواهد و تنها درخواست او انعقاد قرارداد و تضمین خرید باران تولید شده است نمی دانم چرا و چگونه این پروژه اجرا نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: این چه جریانی است که نمی خواهد زاینده رود زنده بماند، دست رد بر سینه سرمایه گذار زده می شود و نمی خواهد دستگاههای اجرایی استان اصفهان به خصوص متولیان آب هماهنگ شوند و مطالبه به حق مردم اصفهان تحقق پیدا کند.

وی افزود: این چه جریانی است که نمی خواهد این اتفاق میمون و مبارک برای شهروندان بیفتد؟ من به عنوان عضو کوچکی از شورای شهر شهیدان از مدیریت استان درخواست دارم دستورات لازم و مأکد را برای متولیان امر صادر کند تا زمینه اجرای این پروژه مهم و حیاتی درفلات مرکزی ایران و اصفهان اتفاق بیفتد.

شریعتی نیا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اطلاع دارید بسیاری از کارگران غیرمتخصص ما اول صبح به ایستگاه های کار در محله های مختلف مراجعه می کنند و پس از چند ساعت معطلی دست خالی و با شرمندگی تمام به خانه بر می گردند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود قانون ممنوعیت به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز از مدیران ذیربط استان می خواهم در اجرای قانون جدی تر و دقیق تر عمل کرده و نسبت به بازرسی های مداوم خود ادامه دهند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: از صاحبان مشاغل و کارخانجات می خواهم به عواقب به کارگیری نیروهای غیرمجاز با ابعاد مختلف آن توجه داشته باشند تا زمینه بیکاری بیشتر خانواده های کم درآمد و به دنبال آن فقر بیشتر این قشر آسیب پذیر فراهم نشود.   

کد خبر 319544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.