ایران در نبرد با بزرگان والیبال صاحب مدال جهانی شد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در جام قهرمانان بزرگ مردان جهان فرانسه را شکست داد تا برای نخستین بار این تیم را که عنوان قهرمانی اروپا و لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ را در پرونده کاری خود دارد، از پیش رو برداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، پنجمین و آخرین روز هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان امروز (یکشنبه) با سه دیدار در شهر اوساکا ژاپن پیگیری می شود.

در دومین دیدار روز پایانی این رقابت ها تیم‌های ایران و فرانسه در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که نخستین مدال برنز و سکوی سومی والیبال بزرگسالان ایران قبل از شروع این مسابقه قطعی شده بود.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه موفق به شکست سه بر دو فرانسه شد. ملی‌پوشان در ست های سوم و چهارم ۲۵ بر ۲۲ و ۲۷ بر ۲۵ مغلوب شدند، اما در ست‌های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۳۸ بر ۳۶، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسیدند تا در ششمین دیدار تاریخ دو کشور به نخستین پیروزی برای این تیم نیز دست یابند.

ایران در حالی در ست نخست این مسابقه به پیروزی رسید که ٢٣ بر ١٩ عقب بود، اما پس از تعویض های بی نقص ایگور کولاکوویچ، ٣٨ بر ٣٦ قهرمان اروپا و لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ را شکست داد.

همچنین رکورد رد و بدل شدن امتیاز در یک ست، در ست نخست دیدار ایران و فرانسه که ٣٨ بر ٣٦ با برتری ایران همرده بود، شکسته شد.

تیم ملی والیبال فرانسه در چهار دیدار قبلی خود ۱۳ ست بازی کرده بود، اما ملی پوشان ایران در چهار دیدار قبلی خود ۱۷ ست برابر حریفان به میدان رفته بود که چهار ست بیشتر از حریف روز پایانی بود؛ این موضوع به صورت خستگی در عملکرد ملی پوشان ایران در ست‌های سوم تا پنجم مشهود بود، اما باز هم تیم ایران فاتح این میدان شد تا بازیکنان قدرت جسمانی خود را به رخ حریفان بکشند.

ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه همانند چهار دیدار قبلی از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ‌گیری استفاده کرد.

از ست دوم، محمدجواد معنوی‌نژاد از ابتدای ست به جای فرهاد قائمی در ترکیب تیم ایران قرار گرفت. فرهاد سال افزون و رضا قرا از دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

لورن تیلی سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب تریور کلیونات، بنجامین تونیوتی (کاپیتان)، کوین تیلی، ژولین لینل، استفن بویر، داریل بالتور و بارتلمی چینِن یزی استفاده کرد.

پائولو تورسی از برزیل و آندری زنوویچ از روسیه داوران اول و دوم دیدار ایران و فرانسه بودند.

در دیگر دیدار امروز جام قهرمانان بزرگ جهان تیم ایتالیا سه بر یک آمریکا را شکست داد و تیم های بزریل و ژاپن نیز از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران به مصاف یکدیگر می روند.

اگر تیم ژاپن موفق به شکست برزیل شود، تیم ملی والیبال ایران عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره هفتمین دوره جام قهرمانان بزرگ جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

کد خبر 319543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.