مدارس با هزینه اولیا اداره می شود/ قادر به پرداخت کرایه های مدارس موقوفی نیستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سرانه ای که باید توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس داده شود، گفت: متاسفانه امسال برای مدارس سرانه ای در نظر گرفته نشده و مدارس با هزینه های اولیا اداره می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسن قائدیها صبح امروز در صحن علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: در شورای قبلی ارتباطات خوبی میان آموزش و پرورش و شورای شهر ایجاد شده بود و در این میان مشکلات عمرانی آموزش و پرورش رفع شد.

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش با ۷ معاونت مشغول به کار است و در میان دستگاهها به لحاظ پاسخگویی رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود: توسعه مراکز ویژه یادگیری و اوتیسم، پوشش تحصیلی دانش آموازن فنی و حرفه ای، اجرای طرح سودای بندگی، آموزش مهارت های سه گانه برای زنان سرپرست خانواده و فعالیت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: ارتقا نرخ پوشش تحصیلی پیش از دبستان، ایجاد پایگاه های توانمند سازی دانش آموزان، جذب دانش آموزان تارک تحصیلی، تعالی مدیریت مدرسه، افزایش تعداد رتبه های تک رقمی کنکور و آموزش هنر آموزان، توسعه پژوهش سراها به صورت ۱۰۰ درصدی، ارتقای رشته ادبیات و علوم انسانی، افزایش مشارکت کنندگان در مسابقه های فرهنگی و افزایش تولید فیلم های رشد از دیگر دستاوردهای این سازمان بوده است.

وی اذعان کرد: تجهیز کتابخانه های آموزشگاهی، اجرای نرمش صبحگاهی، المپیاد درون مدرسه ای، افزایش مسابقات داخل مدرسه و آموزش پیشگیری از اعتیاد، جلوگیری از بیماریهای واگیردار، ساخت مجموعه های پزشکی برای پرسنل سازمان از سایر برنامه های این سازمان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به وجود مراکز یادگیری گفت: این مراکز برای حضور سوادآموزان ایجاد شده و  خوشبختانه استقبال خوبی از این مراکز شده است.

قائدیها اذعان کرد: درآمدهای سازمان در سطح استان میانگین ۶ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی گفت: حدود ۳۳۰ هزار دانش آموز در شهر اصفهان مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۲۲۰۰ مدرسه در اول مهر کار خود را آغاز می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی که با ایام محرم مصادف شده است، گفت: امسال زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه ای که شهید حججی تحصیل می کردند، به صدا در می آید.

قائدیها با اشاره به اینکه اصفهان برای اولین بار در جشنواره شهید رجایی که برای ارزیابی دستگاه های دولتی بوده شرکت کرده است گفت: در این جشنواره سازمان آموزش و پرورش استان حائز رتبه شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه هایی که با دستگاه های مختلف برای افزایش تعاملات منعقد شده است گفت: این تفاهم نامه ها باعث می شود تا برنامه های آموزش و پرورش به خوبی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به نظام جدید آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه این نظام برای اولین سالها در پایه دهم اجرایی شده بود مشکلات رفع شد و امسال پایه دهم به خوبی به کار خود ادامه می دهد.

قائدیها با اشاره به لزوم اجرای سند تحول آموزش کشور گفت: متاسفانه با وجود کسری فضای نیروی انسانی ما اولین استانی بودیم که این مهم را اجرایی کردیم.

وی با اشاره به مشکلات فضای آموزش شهر اصفهان گفت: بسیاری از مدارس موقوفی هستند و ما هنوز قادر به پرداخت کرایه ها نشده ایم و برخی حکم تخلیه مدارس را هم گرفته بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سرانه ای که باید به مدارس داده شود گفت: متاسفانه امسال برای مدارس سرانه ای در نظر گرفته نشده و مدارس با هزینه های اولیا اداره می شود.

قائدیها با اشاره به اینکه سال گذشته برای پروژه مهر یا همان بازگشایی مدارس رتبه نخست را کسب کردیم افزود: امید است با توجه به اینکه اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس از ۳ ماه قبل انجام شده، امسال نیز این رتبه را کسب کنیم.

قائدیها افزود:دولت در جایی که بازدهی نداشته باشد، سرمایه گذاری نمی کند و این مربوط به دولتی خاص هم نیست. همین باعث شده تا بودجه های لازم به آموزش و پرورش داده نشود، البته جنس فعالیت های آموزشی زودبازده نیست.

وی بیان کرد: تعلیم و تربیت بحثی ریشه ای است و تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست و برای رفع آسیب های اجتماعی ۲۶ کار در سازمان ما انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: بنابراین همه مردم باید همکاری کنند تا بخشی از اقدامات آموزش و پرورش اجرا شود.

قائدیها با اشاره به اینکه ۹۸.۴ اعتبارات سازمان برای حقوق پرسنل پرداخت می شود، افزود: این یعنی تنها ۶ درصد از بودجه به سایر مسائل آموزشی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: دیگر نباید نگاه برای تحقق بودجه به دست وزارتخانه باشد و باید برای تحقق درآمدهای پایدار کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه ما با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم گفت: هر سال ۴ نیروی آموزش و پرورش رو به کاهش است و به جای آن یک نفر وارد سازمان می شود برای همین این کمبود نیروها در بخش هایی مانند نبود مشاور نمایان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل اتباع خارجی گفت: ۵۲ هزار اتباع دانش آموز در شهر اصفهان هستند و برای جذبشان به مدارس هماهنگی های لازم انجام شده است.

قائدیها با اشاره به اینکه مدارس در حال محدود شدن هستند گفت: سال بعدی مدارس نمونه دولتی نخواهیم داشت و همه مدارس یکسان می شوند البته بخشی از این موضوع به تصمیم های کشوری بستگی دارد و رقابت های ناسالمی در این موضوع وجود دارد و من آن را تایید می کنم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ۶۰ درصد کار قوه مجریه را تشکیل می دهد و باید هم از لحاظ بودجه ای و هم از لحاظ نیروی انسانی توانمند باشد.

کد خبر 319485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.