پایان عملیات پروازهای برگشت حج تمتع در فرودگاه اصفهان

مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان از پایان عملیات حج تمتع ۹۶ در این فرودگاه خبر داد و گفت: عملیات بازگشت حجاج بیت اله الحرام در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان که از تاریخ ۱۵ شهریور ماه آغاز شده بود در ساعت ۱۶:۳۰ جمعه ۲۴ شهریور ماه پایان پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسن امجدی با اعلام این خبر، افزود: در این مدت تعداد  ۶۳۶۵  زائر سرزمین وحی، با ۲۴  پرواز در قالب ۴۴ کاروان از استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری وارد فرودگاه اصفهان شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات مورد نیاز برای اعزام و استقبال از زائرین از ماه های قبل شروع شده بود، گفت: در این راستا علاوه بر بسیج کارکنان فرودگاه استان اصفهان در قالب میز خدمت و راهنمای مسافر در ترمینال پروازهای خارجی جهت خدمت رسانی به حجاج، با تشکیل کمیته حج با مشارکت تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط از جمله پلیس فرودگاه، گذرنامه، ناجا، اورژانس، قرنطینه، گمرک، حج و زیارت استان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و... نسبت به ساماندهی امور و بهبود سطح خدمات اقدام شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص می توان به افزایش پرسنل مدیریت ترمینال (شیف ویژه عملیات حج)، برقراری شیفت فنی ومهندسی برای آماده نگه داشتن تجهیزات و تسمه نقاله ها و شیفت الکترونیک جهت آماده نگه داشتن دستگاه های کمک بازرسی وهمچنین افزایش تعداد گیت های خروجی، نوسازی و افزایش تعداد چرخ دستی ها و استقرار سرویس های بهداشتی سیار در محوطه پارکینگ موقت، افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه، نصب تابلوهای راهنما در محوطه ترمینال خارجی و تجهیز سالن مستقبلین و...اشاره کرد.

وی با اعلام رضایت از روند اجرایی عملیات رفت وبرگشت حجاج بیت اله الحرام و قدردانی از کلیه عوامل دست اندرکار اضافه کرد: در این مدت همه سازمان ها با آمادگی کامل وافزایش کارکنان در جهت تسریع در عملیات و خدمت رسانی مطلوب اقدام کردند. به طور مثال پلیس فرودگاه ۷۵ درصد، ایران ایر و گذرنامه ناجا ۲۵ درصد و قرنطینه مستقر در فرودگاه ۱۰۰ درصد افزایش نیرو داشتند.
 

کد خبر 319481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.