روزگار مشابه سپاهان و استقلال/ انتظار بالا و بحران در نتیجه‌گیری

دو تیم بزرگ فوتبال ایران مانند فصل گذشته روزهای مشابهی را سپری می‌کنند و دچار بحرانی مشابه شده‌اند.

به گزارش ایمنا، سپاهان و استقلال همانند فصل گذشته روندی مشابه را طی می‌کنند، آنها در ۶ هفته ابتدایی لیگ عملکرد ناامید کننده‌ای داشته‌اند و در رتبه‌های انتهایی جدول قرار دارند. سپاهان با زلاتکو کرانچار از ۶ بازی یک برد، ۳ تساوی و ۲ شکست داشته است و در سمت مقابل علی منصوریان در استقلال ۴ شکست، یک برد و یک تساوی را با استقلالِ این فصل تجربه کرده است.

نتایج و عملکرد ضعیف این دو تیم باعث شده است کم کم کاسه صبر هواداران سپاهان و استقلال لبریز شود و زمزمه‌هایی درباره نارضایتی از مربی شنیده شود، در میان هواداران هر دو تیم تضاد آرایی درباره اخراج یا اعتماد به مربیان ناکام وجود دارد، عده‌ای معتقدند سرمربی به دلیل ارائه نمایش‌های اسفبار تیم هرچه زودتر باید برود و عده‌ای دیگر عقیده دارند نتایج ضعیف تیم‌شان به دلیل تغییرات زیاد در ترکیب بازیکنان و ناهماهنگی است و با اعتماد به مربی مثل مدل برانکو و پرسپولیس می‌توانند به جاده موفقیت بازگردند.

دو تیمی که در تاریخ لیگ برتر بیش از هر تیم دیگری امتیاز جمع کرده‌اند و جزو پرافتخارترین‌ها به حساب می‌آیند دقیقاً روزگار مشابهی را طی می‌کنند، سپاهان و استقلال در اوایل دهه نود هر سال در کورس قهرمانی بودند اما گویا در نیمه دوم دهه نود جای این دو تیم با رقیب سنتی‌شان یعنی پرسپولیس عوض شده است، حالا پرسپولیس چند فصلی است بدون رقیب در صدر یکه تازی می‌کند و سهم زردها و آبی‌ها هر سال بحران و ناکامی و «حیا کن، رها کن» است.

بدون شک حالا نقش مدیران دو تیم و تصمیمات آنها در این مقطع بحرانی می‌تواند نقطه عطف آینده دو تیم باشد، سرنوشت چند سال آینده سپاهان و استقلال به یک تصمیم درست و کارشناسی درباره ماندن یا رفتن مربیان دو تیم که البته به این آسانی‌ها هم نیست بستگی دارد، باید منتظر ماند و تصمیمات و روند دو تیم را در چند سال آینده تماشا کرد.

کد خبر 319377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.