شهرک صنایع تبدیلی غذایی در حاشیه محور داران - تیران احداث می شود

فریدن - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: شهرک صنایع تبدیلی غذایی در حاشیه جاده داران- تیران احداث خواهد شد.

اکبر ترکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اظهار داشت: متاسفانه در بخش اقتصاد مقاومتی کار چشمگیری که منجر به اشتغال قابل لمس شود صورت نگرفته است.

وی  اقدام جهادی و همت والای همه مردم و مسئولان شهرستان ها را عامل مهمی برای پیشرفت در این بخش دانست.

ترکی از مصوبه یک و نیم میلیارد ریالی مجلس برای اشتغالزایی روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار خبر داد و افزود: در حال حاضر وام های تا سقف ۱۵ میلیون تومان با سود ۴درصد و با ضمانت کارت یارانه و یا اسناد خانه های روستایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اقدام نمایندگان در بخش اختصاص سود حاصل از درآمدهای نفتی به مناطق محروم گفت: در این راستا میزان سود را از ۲درصد به ۳درصد ارتقا دادیم و نیز سهم مناطق نفت خیز را به یک سوم کاهش دادیم.

نماینده مجلس در ادامه خواستار آموزش و تدریس کلیات برنامه ششم توسعه در قالب دوره های ضمن خدمت شد و افزود: بودجه ای که مراکز استان ها برای شهرستان ها تقسیم می شد ۵درصد از مجموع ۱۰۰درصد بود که ما آن را به ۳۰ درصد ارتقا دادیم، بنابراین در سطح استانی تخصیص بودجه بهتری صورت می گیرد.

ترکی در خصوص معضلات شهرک گلخانه‌ای  ۴۰ هکتاری دامنه فریدن گفت: تنها مشکل این شهرک گلخانه‌ای، تأمین آب آن است که طی صحبت با وزیر کشاورزی مقرر شد با تخصیص برای خرید چاه از بخش خصوصی یا تخصیص توسط سازمان برنامه‌ و بودجه استان این موضوع حل و زمین به متقاضیان واگذار شود؛ ضمن آن‌که در این شهرک تخفیفات ویژه برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ شده است.

وی این طرح را زمینه بسیار مساعدی برای جذب فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی دانست.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس هم چنین از احداث  شهرک صنایع تبدیلی غذایی در حاشیه جاده داران- تیران خبر داد  و گفت: راه اندازی شهرک گلخانه ای و صنایع غذایی  در ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان موثر خواهد بود.

ترکی هم چنین با ارائه توضیحاتی از شرایط آسان واگذاری زمین در قطب صنعتی داران و نیز شهرک صنعتی فریدن خبر داد و گفت: با تخفیف ها و تسهیلات خوبی که برای این بخش در نظر گرفته شده است خرید زمین با قیمت ناچیز انجام می شود و این کمک بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

وی هم چنین از احداث پنج  مجتمع صنعتی در شهرک صنعتی فریدن توسط شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد.

ترکی با اشاره به تصمیمات اخذ شده برای تقویت شهرک های صنعتی چادگان و بوئین میاندشت و فریدونشهر با اشاره به افتتاح اخیر شهرک صنعتی انالوجه چادگان از بخشودگی کل هزینه خرید زمین در این شهرک خبر داد.

وی در خصوص حمایت های اجتماعی و طرح های کلان مرتبط با آن گفت: در این راستا طرح تامین اجتماعی همگانی که کمیته ویژه ای برای آن تشکیل شده است به اجرا در می آید.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و میاندشت گفت: در این طرح  همه افراد با رسیدن به سن ۱۸ سال از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و بیمه حوادث بهره مند می شود./

کد خبر 319364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.