«۱۳۷»  پاسخگوی همیشه بیدار شهرداری اصفهان

۱۳۷ پل ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری اصفهان است و هر شهروندی در هر ساعتی از شبانه روز می تواند با این شماره تماس بگیرد و مشکلات مربوط به شهر را بیان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیریت شهری برای تحقق سرمایه اجتماعی در قالب پایگاه مردمی و ایجاد پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان از طریق مرکز ارتباطات مردمی «۱۳۷»  به عنوان «پاسخگوی همیشه بیدار» با دریافت پیام ها و درخواست های شهروندان، پاسخگویی و ارائه مشاوره بصورت ۲۴ ساعته و ایجاد بستری مناسب جهت تعامل شهروندان در مدیریت شهری با بهره گیری از کلیه ظرفیت های لازم به لحاظ سخت افزاری (فنی والکترونیکی) و ‌ایجاد ساختار سازمانی مناسب را در دستور کار خود قرار داده است.

 این مدیریت در حفظ و ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان با روش ها وخدمات متنوع از جمله رسیدگی به درخواست های شهروندان در سامانه هوشمند ۱۳۷، حضور شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان های وابسته شهرداری در این مرکز  به منظور پاسخگویی مستقیم،  حضور کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷در محل اعلام شده جهت رفع معضل، انتقال نظرات شهروندان به مدیران شهری و دریافت جوابیه از طریق سیستمCall Center  به صورت صوتی، امکان پیگیری جوابیه توسط کد رهگیری پیام وغیره با استفاده از آخرین امکانات و فناوری های روز به ساماندهی امور شهری می پردازد.

بی شک تعداد زیادی از شما شهروندان با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس گرفته اید و مشکلات و دغدغه ها و نگرانی ها خود را با این مجموعه در میان گذاشته اید.

اما شاید عده ای از شهروندان هم هنوز با این اداره آشنایی نداشته باشند، از این رو در این فرصت به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با سامانه هوشمند اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان گزارشی تهیه کرده ایم.

مسؤل بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان به معرفی اجمالی این مجموعه پرداخته و می گوید: ۱۳۷ یکی از شماره های ۳ رقمی است که این روزها برای تعداد زیادی از شهروندان جا افتاده و از تعداد تماس های شهروندان با ۱۳۷ این موضوع کاملاً مشهود است.

احمدی خاطرنشان می کند: شهروندان می توانند در هر ساعتی از شبانه روز با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و اگر مشکلی در منطقه، کوچه و محل زندگی خود داشته باشند را اعلام کنند تا جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهارمی کند: در این اداره همکاران ما به صورت شبانه روزی در سه شیفت کاری (۸ صبح تا ۲ بعداز ظهر، ۲ تا ۸ شب و ۸ شب تا ۸ صبح فردا) پاسخگوی مردم هستند.

وی می افزاید: وقتی شهروندان با  شماره ۱۳۷ تماس می گیرند، تماس آنها بلافاصله به منطقه مورد نظر اعلام می شود، پیام ها معمولاً سه دسته هستند و شامل: پیام عادی، پیام های اطلاع رسانی و پیام های فوری می شوند.

مسؤل بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان ادامه می دهد: البته پیام های فوری مثل ترکیدگی لوله ها و یا موارد رفع خطر سریعاً پس از تماس شهروندان، طی تماسی با منطقه مورد نظردر میان گذاشته می شود تا به صورت فوری مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۳ بخش پاسخگویی، بازخورد و بازرسی در این اداره فعال است، اضافه می کند: رسیدگی کارکنان اداره ۱۳۷ بسیار خوب است و مشکلات مردم را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می کنند.

واحد پاسخگویی به شکایات مردمی

مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ با استفاده از آخرین امکانات و فناوری های روز در خدمت تک تک شهروندان اصفهانی است.

بخش واحد پاسخگویی به شکایات مردمی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان، نوک پیکان این اداره به شمار می رود.

مسؤل بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان تصریح می کند: وقتی شهروندان با ۱۳۷ تماس می گیرند، شماره تماس آنها به صورت خودکار در سیستم نمایش داده می شود و اگر قبلاً هم سابقه تماس داشته باشند، به تماس های قبلی هم دسترسی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طرح مشکل، آدرس دقیق و منطقه شهری  از شهروندان سؤال می شود تا مشکل به منطقه مربوطه اعلام  شود، می گوید: کارشناسان شاغل در این بخش اطلاعات کاملی در رابطه با بخش های عمرانی، خدماتی، ترافیکی و غیره دارند.

احمدی یادآور می شود: معمولاًً شماره تلفن همراه شهروندان برای ارسال کد رهگیری پیام، دریافت می شود.  

وی تاکید می کند: در بخش پاسخگویی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان موارد مطرح شده شهروندان به شهرداری منطقه مورد نظر ارسال و طی زمان معین پاسخ منطقه دریافت می شود.

به گفته مسؤل بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان، به طور میانگین روزانه ۱۰۰۰ تماس از سوی شهروندان با ۱۳۷ شهرداری اصفهان برقرار می شود که البته اکثر تماس ها با ۱۳۷ در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۲ بعداز ظهر حاصل می شود و در مواقع بارندگی تعداد تماس ها افزایش می یابد.

واحد بازخورد

۱۳۷ جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی شده است و اینک شهروندان به آسانی تحقق خواسته‌های شهری خود را شاهد هستند.

احمدی می گوید: پس از اینکه تماس شهروندان برقرار و پیام آنها ثبت می شود، پیام به منطقه ارسال و منطقه بررسی و جوابیه ارسال می کند.

وی با بیان اینکه مدت زمان ارسال جوابیه به نوع پیام بستگی دارد، می گوید: بعضی از پیام ها مربوط به خدمات شهری است که سریعاً پاسخ داده می شوند اما درخواست های مربوط به بخش عمرانی همچون آسفالت کوچه ها و معابر چون زمان زیادی لازم دارد، بیشتر به طول می انجامد.

مسؤل بخش پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان می کند: وقتی پیام همراه با جوابیه به این اداره باز می گردد، همکاران واحد بازخورد با شهروندان تماس می گیرند و سؤال می کنند که آیا درباره مورد مطرح شده آنها اقدامی انجام شده یا خیر؟؛ پس از آن با توجه به جواب شهروندان پیام اگر رضایت بخش باشد بایگانی و در غیر این صورت برای بررسی بیشتر به منطقه برگردانده می شود.

واحد بازرسی

برخی پیام ها و مشکلات که حتی با پیگیری های واحد بازخوردبرطرف نشده اند به واحد بازرسی ارجاع می شود.

احمدی تاکید می کند: واحد بازرسی به محل گزارش شده شهروندان اعزام و مورد را از نزدیک مشاهده می کنند، عکس می گیرند و اگر نیاز باشد پیگیری ویژه ای انجام تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی اعلام می کند: اکثر تماس های شهروندان با ۱۳۷ شهرداری اصفهان پیرامون خدمات شهری و مواردی همچون نظافت، جمع آوری بازیافت و پس از آن مباحث عمرانی و ترافیکی می باشد.

کد خبر 319347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    1 0
    از آب فاضلاب برای ذوب آهن و فولاد مبارکه استفاده کنید_در پارکها خیلی آب اسراف میکنند_به ماموران آموزش بدهید که در آبیاری فَضای سبز کمترین آب را مصرف کنند،
  • هدائيان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام
  • هدائيان IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    سلام خدا قوت لطفا برای آسفالت کوچه 29 خیابان هسای شمالی گلستان اگه میشه اقدام کنید تردد برای اهالی کوچه مخصوصا زمان بارش خیلی سخته خواهشا رسیدگی کنید ممنون از لطفتون