۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
لزوم اتخاذ موضع شجاعانه و عملی دولت‌های اسلامی در مقابل جنایت های میانمار

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: ما از دولت انتظارمان این است که در مقابل جنایت میانمار با همه توان خود موضع گیری کند چراکه امروز متاسفانه دشمن زیر سایه بحث برجام می خواهد ما را مشغول کرده و به جنایات خود در سراسر کشور های اسلامی ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، این روزها خبرهایی از کشوری در جنوب شرق آسیا منتشر می شود که دل‌ هر انسانی را را به درد می‌آورد، هرچند خبرها کامل نیستند و فقط قسمتی از اوضاع و فجایع آن منطقه را پوشش می‌دهد اما همان چند خبر و عکس کافی است تا بحال مردم مظلوم میانمار بخصوص کودکان آنها که بی رحمانه زیر پای کینه ای کورکورانه گریست. فجایعی تلخ و دردناک، تصاویرش تنها گوشه‌ای از آنچه به مسلمانان میانمار می‌گذرد را گواه است هرچند مدعیان دروغین حقوق بشر و رسانه‌های غربی چشم بر نسل کشی و قتل عام مسلمانان بی‌گناه در میانمار بسته‌اند اما لزوم دفاع قاطع از اقلیت‌های مظلوم، در جهان اسلام بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

باید به این مهم توجه داشت که چنین نسل کشی بی‌سابقه در میان مردمان مسلمان آن منطقه است از سوی دیگر ماجرای قتل‌عام مسلمانان روهینگیا زمانی غم‌انگیزتر می‌شود که با سکوت و انفعال یا اقدام نمادین کشورهای اسلامی در قبال بربریت بودائیان مواجه می‌شویم و این در حالی است که چشم امید مسلمانان میانمار به حمایت جوامع اسلامی است تا شاید تسکین‌دهنده بخشی از آلام آن‌ها باشد. اما برخی کشورهای مرتجع، ‌ آن‌چنان در فکر آتش‌افروزی‌های فرقه‌ای در عراق و سوریه غرق شده‌اند و در یمن و بحرین به برادرکشی روی‌ آورده‌اند که از وقایع خون‌بار میانمار غافل مانده و کوچک‌ترین توجهی به کشتار و آوارگی هزاران مسلمان ندارند.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ اظهار کرد: فردا سالروز حمله اسرائیل به اردوگاه صبرا وشتیلا است و باید توجه داشت اسرائیل جنایاتش متوقف نشده در فلسطین یک طرف و به دست عواملش در جای جای مناطق اسلامی این جنایات ادامه دارد.

وی افزود: اسرائیل در ۳۸ ساعت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر را به خاک وخون کشید امروز هم به دست عواملش در میانمار دارد جنایت می کند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: در هر جای دنیا که آشوب و کشتار وجود دارد دست ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن دیده می‌شود و در مورد کشتار مسلمانان در میانمار نیز شاهد حمایت آنها از این وضعیت هستیم.

وی ادامه داد: با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از کشتار و ظلم و ستم به مسلمانان میانمار این افراد یا کشته شده و یا از خانه و زندگی خود آواره می‌شوند و در سخت‌ترین شرایط به دور از منازل مسکونی خود در جنگل‌ها و ... زندگی می‌کنند.

فرهنگ اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که متاسفانه تمام مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در قبال کشتار مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده‌اند و گویا چشم و گوش آنها در قبال این موضوع کور و کر شده است و هیچ چیز را نمی‌بینند و نمی‌شنوند.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۵ رهبرحزب حاکم میانمار با اسرائیل قرارداد، تجارت سلاح منعقد کردند و بخش عظیم نیروی های نظامی در میانمار اموزش دیده شرکت های اسرائیلی هستند لذا این جنایت سیاسی به شمار می آید نه درگیری مذهبی بین بودائی ها ومسلمانان.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: فاجعه‌ای که این روزها در میانمار، آن هم در یکی از فقیرترین کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال وقوع است، بی‌شک یکی از مصادیق نسل‌کشی و محصول طراحی‌های غرب و آمریکا به شمار می آید چراکه این کشور از زمان استقلال از انگلیس در سال ۱۹۴۸ تاکنون، همواره در معرض خشونت و کشتار بودایی‌های افراطی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در اولین کشتار وسیع مسلمانان این کشور پس از استقلال، نزدیک به ۱۰۰ هزار مسلمان در ایالت «اراکان» جان خود را از دست دادند که این فاجعه با انتقام‌جویی انگلستان، رابطه مستقیم داشت؛ به این دلیل که مسلمانان میانمار با تمام توان در برابر استعمار انگلیس مقاومت کردند و همین پایداری موجب شد استعمار پیر، سیاست تفرقه‌افکنی را برای از بین بردن قدرت مسلمانان بکار گیرد.

فرهنگ اذعان کرد: اما موج اخیر نسل‌کشی مسلمانان میانمار از ژوئن سال ۲۰۱۲ و مقارن با سفر «هیلاری کلینتون» آغاز شد و به عبارتی باید گفت که سفر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به میانمار، تیر خلاص اصلاحات غربی بر پیکر مسلمانان این کشور بود.

وی متذکر شد: محور اصلی سفر کلینتون به میانمار، بهبود مناسبات آمریکا و میانمار اعلام شد و وزیر خارجه آمریکا از دولت این کشور خواست به اصلاحات در این کشور ادامه بدهند تا ثابت کنند که با جامعه جهانی همراه هستند.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: پس از این دیدار، «تین سین»، رئیس جمهور وقت میانمار طی یک سخنرانی اعلام کرد که مسلمانان روهینگیا باید از کشور اخراج و به اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتقل شوند.

وی یادآور شد: باید توجه داشت آنچه در حال حاضر در میانمار اتفاق می‌افتد، بی‌تردید حاصل حمایت‌ آمریکا و اروپا از دولت این کشور است؛ چراکه دولت غرب‌گرای میانمار بهترین گزینه برای سرکوب مسلمانانی است که از ابتدا نشان دادند با اشغالگری و سلطه بیگانگان مخالف‌اند.

فرهنگ افزود: باید به این مهم نیز توجه داشت که رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و در قالب قراردادهای نظامی، سلاح مورد نیاز نسل‌کشی مسلمانان را در اختیار جلادان بودایی قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر حکیم انقلاب مرگ جایزه نوبل با این جنایات در میامنمار رقم خورد، گفت: نکته دیگر این است که در راس دولت میانمار زنی است که به او جایزه صلح نوبل داده اند و همین برای بی شرمی جامعه مدعی حقوق بشر که به جانی ها جایزه صلح می دهند و در مقابل همه جنایاتشان سکوت می کنند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: نکته مهم و قابل توجه در خصوص نسل کشی میانمار ان است که مدعیان دروغین حقوق بشر چشم خود را بر این حقایق تلخ و نسل کشی انسان های بی گناه بسته‌اند و کوچک‌ترین عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند  از سوی دیگر باید سوال کرد چرا سازمان ملل، حتی از صدور قطعنامه‌ غیر الزام‌آور علیه میانمار مضایقه می‌کند؟ در حالی که اگر چنین اقدامی صورت می‌گرفت، شاید دولت میانمار از سیاست‌های قرون‌وسطایی خود دست برمی‌داشت.

وی اضافه کرد: باید سوال کرد که چگونه است زمانی که محور مقاومت، تروریست‌های اجاره‌ای آن‌ها را در سوریه تار و مار و تهدید آن‌ها از سر سایر اقوام و مذاهب کم می‌کرد یا در آستانه فتح شهرهای راهبردی همچون حلب بود، رگ حقوق بشری‌ غرب متورم شده و با فرافکنی درصدد القای جنایت علیه بشریت بودند و حتی موضوع را به سازمان ملل و تشکیل شورای امنیت می‌کشاندند تا نشان دهند که حقوق بشر در نزد غرب، از هر چیزی مهم‌تر است اما در خصوص جنایت های متعدد در میانمار سکوتی مرگبار اختیار کرده اند.

فرهنگ ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خود حفظ کند که علیه ظلم در هر نقطه از جهان، چه در مناطق اشغالی توسط صهیونیست‌ها، چه در یمن و بحرین و چه در میانمار، موضع صریح و شجاعانه خود را اعلام کند.

وی با اشاره به لزوم واکنش قاطع و صریح کشورهای اسلامی در قبال جنایات دولت میانمار، عنوان کرد: ما از دولت انتظارمان این است که در مقابل این جنایت با همه توان خود موضع گیری کرده  چراکه امروز متاسفانه دشمن زیر سایه بحث برجام می خواهد ما را مشغول کند و به جنایات خود در سراسر کشور های اسلامی ادامه دهد.

کد خبر 319309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.