همه چیز در مورد اپلیکیشن اصفهان رویداد

اپلیکیشن اصفهان رویداد، جزئیات برنامه های همۀ سینماها، تئاترها، گالری ها، نشست ها و مسابقات ورزشی اصفهان را به صورت روزانه در اختیار مخاطبان قرار می دهد و در کافه بازار، مایکت و ایران اپز قابل دسترسی است.

به گزارش ایمنا، اگر ساکن اصفهان هستید و اهل تفریح، چه دیدن تئاتر و رفتن به سینما باشد چه شرکت در گالری ها و نشست ها و حتی رفتن به استادیوم... قطعا تا کنون به این مشکل برخورده اید که برنامۀ جامعی از  همۀ این رویدادها در دسترستان نبوده، حالا اما حدود ۱۰ ماه است که یک تیم فعال با داشتن همین دغدغه، دست به کار شده اند و رسانۀ «اصفهان رویداد» را بنا نهاده اند. این رسانه که فعالیت خود را با کانال تلگرامی و ستون پرطرفدار «امروز کجاها بریم؟» آغاز کرد، به صورت روزانه کل رویدادهای فرهنگی، هنری، علمی، صنعتی و ورزشی اصفهان را به صورت دسته‌بندی شده ارائه می داد. پس از گذشت ۴ ماه، کانال آپارات «اصفهان رویداد» نیز با هدف گردآوری مصاحبه ها و ویدئوهای اختصاصی از رویدادها به مزیت های این رسانه افزوده شد و اپلیکیشن اصفهان رویداد جدیدترین امکاناتی است که این رسانه در اختیار اصفهانی ها قرار داده تا جوابگوی بخش عظیمی از نیازهای روزانه شهروندان این شهر برای غنا بخشیدن به اوقات فراغتشان باشد.

محمد محمدرضایی، مؤسس رسانۀ اصفهان رویداد در گفتگو با ایمنا در خصوص اهداف خود برای راه اندازی این رسانه می گوید: «من شخصا علاقۀ زیادی به شرکت در رویدادهای مختلف شهر از جمله تئاترها و گالری ها داشتم و برای اینکه بتوانم برنامۀ یک روز خودم را آماده کنم مجبور بودم آمار کل رویدادهای پراکنده را گرد هم بیاورم. این کار را انجام می دادم و می دیدم که دیگر دوستان نیز به داشتن این برنامه تمایل دارند و تا مدت ها به آن ها تک تک اطلاع می دادم تا اینکه این ایده به ذهنم رسید که یک کانال تلگرامی با این موضوع بسازم و مطالب را با دوستانم به اشتراک بگذارم. کم کم این کانال رسمی تر شد و تعداد اعضا بیشتر شدند. یکی از اولین خلاقیت هایی که به خرج دادیم و با استقبال مواجه شدراه اندازی ستونی به نام «امروز کجاها بریم!؟» بود و بعد از مدتی پی بردیم که هنگام سرچ یک رویداد موفق، چیزی فراتر از چند عکس و گزارش متنی به ما ارائه نمی شود به همین دلیل کانال آپارات را اضافه کردیم تا گزارش های ویدئویی رویدادها و مصاحبه های اختصاصی با افراد سرشناسی که مهمان اصفهان هستند در آرشیو این رسانه داشته باشیم. کم کم ایده های جذابی به ذهنمان می رسید و اجرا می کردیم مثل این اتفاق که هر شب ۶ تا ۱۰ نفر در کانال ما برندۀ بلیط رایگان تئاتر می شوند و هر هفته نیز یک نفر دعوت می شود تا به صورت زنده از چهره اش طراحی شود. نظرسنجی مردمی بهترین تئاتر اصفهان هم به صورت ماهانه در این کانال انجام می شود و به تازگی اپلیکیشن اندروید اصفهان رویداد نیز در دسترس همگان قرار گرفته است تا بتوانیم هر امکانی که در قالب تلگرام نمی گنجد برای اعضای خانوادۀ اصفهان رویداد فراهم کنیم.»

رادش فرخ منش، برنامه نویس این اپلیکیشن نیز در مورد شیوۀ شکل گیری و هدف از ایجاد آن گفت: «من یکی از اعضای کانال اصفهان رویداد بودم، یکبار در قرعه کشی شبانه ای که داشت بلیط «رستم در کافه مکبث» را برنده شدم و با خودم فکر کردم که جای یک برنامه برای این رسانه خالی است. جلسه ای با آقای محمدرضایی مدیر آن گذاشتم و با همراهی ها و همکاری ها نسخۀ اول کار آماده شد. این نسخه، نیاز های اصلی هدف ما که اطلاع رسانی است برآورده می کند و با طبقه بندی رویدادها و محیط کاربری ساده ای که دارد مخاطب را راضی نگه می دارد. ما در نظر سنجی این نسخه متوجه شدیم که مردم اصفهان به اکران فیلم و اجرای تئاتر علاقۀ بیشتری دارند بنابراین بخش های جداگانه ای برای این دو رویداد در نظر گرفتیم. کاربران این اپلیکیشن می توانند برای رویداد ها هشدار تنظیم کنند و مکان دقیق هر رویداد نیز روی نقشه نمایش داده شده است. در نهایت نیز آرشیو کاملی از رویداد ها در سرور های اصفهان رویداد ذخیره می شود. ما اهدافی یکساله را برنامه ریزی کرده ایم و برای نسخه های بعدی این اپلیکیشن از نظر کاربران استقبال می کنیم. سیستم نظر دهی، پخش ویدئوی رویداد ها و ارسال رویداد ها توسط خود کاربران برای اجرا در نسخۀ بعدی توسط ما در حال بررسی است و مسلما برای داشتن نرم افزار بزرگتر نیاز به تیم توسعۀ بزرگتر و تولید کنندگان محتوای بیشتری داریم که از همین جا از عزیزانی که توانایی دارند در خواست می کنم ما را در پیشبرد این استارت اپ یاری کنند.»/

کد خبر 319258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.