امیدی به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نداریم/ راه‌اندازی مدارس قهرمانی ژیمناستیک در استان‌ها

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: مدارس قهرمانی ژیمناستیک در سراسر ایران ایجاد می‌شود و هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌ها، دسترسی عادلانه به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در تمام استان‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا اینچه درگاهی، شامگاه چهارشنبه در نشست خبری هیأت ژیمناستیک استان اصفهان اظهار کرد: حدود ۲ ماه است که به عنوان رییس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شده‌ام و با توجه به صحبت‌هایی که در مجمع انتخاباتی داشتم، سعی کردم بعد از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون متعهدانه عمل کنم. ما بحث تغییرات را به صورت اساسی و کلی مطرح کردیم.

وی افزود: بعد از حضورم در فدراسیون و در اولین اقدام، تشکیلات داخلی و سیستم اداری فدراسیون را سازماندهی و تغییر چارت عملیاتی فدراسیون به صورت فنی را دنبال کردیم. تا الان فدراسیون ژیمناستیک با ساختار سنتی و قدیمی، ترکیب فنی خودش را معرفی می‌کرد که حدود ۸ سال از عمر این ساختار می‌گذرد و به نظر می‌رسد به حداقل شکوفایی خود رسیده است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص راه‌کارهای فدراسیون برای پیشرفت این رشته ورزشی توضیح داد: اگر بخواهیم با همان شکل قدیمی به راه خود ادامه دهیم پیشرفتی نخواهیم داشت. نیاز بود تغییراتی را در ساختار فنی ژیمناستیک ایجاد کنیم که در این مسیر پیشنهادات فدراسیون جهانی ژیمناستیک را برای ساختار فنی فدراسیون کشورهای مختلف بررسی کردیم و همچنین عملکرد کشورهایی که در ۱۵ یا ۲۰ سال اخیر رشد چشمگیر و جهشی در ژیمناستیک داشتند را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: باید شرایط فرهنگی و مذهبی کشورمان و آن چیزی که سیستم ورزشی کشور از ما انتظار دارد را در طراحی‌ها لحاظ می‌کردیم و مجموع این فعالیت‌ها موجب ایجاد چارت جدیدی برای فدراسیون شد که این چارت از نظر فنی بسیار شبیه به آن چیزی است که کشورهایی ذکر شده داشتند.

تقسیم شدن فدراسیون ژیمناستیک به هفت بخش

درگاهی گفت: ژیمناستیک را در هفت شاخه تعریف کردیم که در این هفت شاخه ۶ رشته تعریف شده است. این رشته‌ها در ایران تعریف شد و روسای هرکدام نیز معرفی شدند. در واقع فدراسیون به هفت بخش تقسیم می‌شود که هر بخش یک فدراسیون کوچک از لحاظ عملکرد است که تشکیلات مستقل دارد. حتی در سال‌های آینده برای هر کدام از این بخش‌ها بودجه مستقل تعریف می‌شود و کادر تخصصی خودشان را به صورت اختصاصی معرفی می‌کنند.

انتخاب نکویی به عنوان رییس شاخه آتروپین ایران

وی در ادامه افزود: یکی از این شاخه‌ها در اصفهان تصدی شده و علی نکویی دبیر هیأت ژیمناستیک استان اصفهان به عنوان رییس شاخه آتروپین ایران معرفی شد و از زمانی که در فدراسیون حاضر شدم تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشتند. سعی کردیم ۲ اردوی ملی را برگزار کنیم و اردوهای تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک بعد از چند سال رکود و وقفه برگزار شد و همچنین تیم ملی آتروپین را تعریف کردیم و تلاش کردیم طوری عمل کنیم که ملی‌پوشان شایستگی حضور در مسابقات آسیایی را داشته باشند.

وضعیت نه‌چندان مطلوب ژیمناستیک هنری

رییس فدراسیون ژیمناستیک در مورد وضعیت تیم‌های ملی ژیمناستیک بیان داشت: اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی آغاز شده است. البته خبر بد در مورد رشته ژیمناستیک هنری این است که ما برای اعضای تیم ملی بزرگسالان جایگزین‌های متعدد و زیادی نداریم. دوست نداشتم زمان انتخابات تبلیغ کنم و بگویم وضعیت خوبی داریم و یا وعده سهمیه المپیک را بدهم.

امیدی به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نداریم

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۲۰ زمان زیادی باقی نمانده و زمان مناسبی را از دست داده‌ایم اما هنوز فرصت حضور در چهار رویداد باقیمانده را داریم که همچنان برای موفقیت در آنها تلاش می‌کنیم. امید زیادی به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نداریم اما برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی بسیار جامعی داریم که با همکاری همکارانمان این برنامه ها را عملیاتی می‌کنیم.

درگاهی از راه‌اندازی «پایگاه‌های مدارس قهرمانی ژیمناستیک» خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود و هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌ها، دسترسی عادلانه به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در تمام استان‌های کشور است. در ۲ سال اول ریاست در فدراسیون خود را موظف می‌دانم پنج پایگاه و در ۲ سال بعدی ۱۰ پایگاه را راه‌اندازی کنم.

برنامه‌ریزی برای المپیک ۲۰۲۴ در مدارس قهرمانی ژیمناستیک

وی بیان داشت: در هرکدام از این پایگاه‌ها با مربیان خانم و آقای نخبه از طرف فدراسیون قرارداد امضا می‌شود و این مربیان در آن استان‌ها مقیم می‌شوند و به آموزش مربیان و ورزشکاران به صورت همزمان می‌پردازند. در طرح‌های فعلی استعدادهای کودکان کشف می‌شود اما برنامه‌ای برای ادامه راه آنها وجود ندارد. از این پس برنامه‌های فدراسیون ژیمناستیک در این پایگاه‌ها دنبال می‌شود و این استعدادها تیم ملی ژیمناستیک ۲۰۲۴ ایران را می‌سازند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در همین خصوص گفت: مشاوران تغذیه به صورت ماهیانه به این پایگاه‌ها اعزام می‌شوند و نکته مهم در مورد این پایگاه‌ها این است که هر مرکز چند استان را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشحالم که در این مدت چارت‌های اجرایی  فدراسیون ژیمناستیک را تغییر دادیم و حتی برای ماه‌های آخر سال تقویم نوشتیم و برای هیأت ها ارسال کردیم. خودمان را متعهد به اجرای این تقویم می‌دانیم. کلاس مربیگری درجه یک بانوان و آقایان در پاییز امسال تشکیل می‌شود در حالی که ۹ سال است که کلاس ارتقای مربیگری درجه ۲ به درجه یک برگزار نشده است.

درگاهی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در ابتدای راه هستید، فکر می‌کنید راه آسانی در پیش دارید یا راه سختی گفت: راه سختی را در پیش دارم اما شاید برای من به عنوان یک خانم راحت‌تر از یک آقا باشد. حدود ۴۱ سال است که در این رشته حضور دارم و شناخت خوبی از ژیمناستیک دارم ولی اینطور نیست که به واسطه برخی روابط دوستانه، شایسته‌سالاری را قربانی کنم و بخاطر اینکه ارتباط ویژه‌ای با کسی ندارم، فکر نمی‌کنم کسی به واسطه دوستی جایگاهی در فدراسیون از من مطالبه کند.

ایجاد دومین خانه ژیمناستیک اصفهان با همکاری باشگاه سپاهان

رییس فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: خوشبختانه من و همکارانم در فدراسیون ژیمناستیک، به هیچ دسته و گروه کاری خاصی منصوب نیستیم. چند بار اعلام کردم که درهای فدراسیون به روی تمام افراد فنی و علاقه‌مند به پیشرفت ژیمناستیک باز است و فکر می‌کنم به دلیل اینکه هدف همه ما پیشرفت این رشته ورزشی است به اهدافمان نزدیک خواهیم شد.

وی در مورد دیار با مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: طی صحبتی که داشتیم، مدیرعامل باشگاه سپاهان برای ایجاد دومین خانه ژیمناستیک اصفهان قول مساعد داد چون شهر اصفهان نیاز به دو سالن تخصصی ژیمناستیک دارد.

کد خبر 319202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.