نیروی انتظامی، جلوی مفاسد واضح و علنی را بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در سال‌های اخیر گفت: نیروی انتظامی به حد توان کار کرده اما باید بیشتر جلوی مفاسد واضح و علنی را بگیرد چراکه حداقل ظاهر جامعه اسلامی باید اسلامی باشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شمیم ولایت،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در سال‌های اخیر گفت: نیروی انتظامی به حد توان کار کرده اما باید بیشتر جلوی مفاسد واضح و علنی را بگیرد چراکه حداقل ظاهر جامعه اسلامی باید اسلامی باشد.

وی افزود: جمع خوبی از پرسنل نیروی انتظامی در استان اصفهان در بدنه این نیرو در حال فعالیت هستند؛ نیروهایی متدین، متعهد و انگیزه دار، البته انگیزه بسیار مهم است چراکه این عامل، سبب می‌شود نیرو در مقابل مفسدین بایستد و از افراد حزب اللهی و متدین حمایت کند.

ایشان با بیان اینکه مردم اصفهان، دغدغه دینی دارند، ابراز کرد: هم باید هدایت کرد و هم باید جلوی فرد متخلف را گرفت و دستگاه قضایی باید برخورد مناسب با افراد مختلف را داشته باشد، از سوی دیگر اقدامات و طرح‌های اجرا شده باید به صورت مستمر و ادامه دار باشد، اگر اینگونه نباشد هیچگاه تبدیل به فرهنگ نمی‌شود؛ اینکه به یک‌باره، کاری را انجام دهیم و ادامه نداشته باشد، نمی‌تواند فرهنگ جدیدی را در مردم نهادینه کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تخلفات گسترده موتورسواران گفت: بر اساس روایات اسلامی، هر کاری غیردینی و یا دینی باید استمرار داشته باشد و یک کار خوب با داوم بهتر از چند کار خوب اما بدون دوام است بنابراین استمرار در فعالیت‌ها تا برطرف شدن مشکلات باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: هنگامی که مشاهده می شود اجرای یک قانون هیچ فایده‌ای ندارد، این قانون باید اصلاح شود؛ اینکه موتورسلیکت  با شرایط و قوانین کنونی را توقیف کنیم و این توقیف به جای اصلاح فرهنگ ترافیکی به بد بینی مردم نسبت به نظام اسلامی تبدیل شود، کار صحیحی نیست. باید عملکرد نیروی انتظامی به گونه‌ای باشد تا مردم بدانند که هر جا، مشکلی دارند، در پناه نیروی انتظامی رسیدگی می‌شود و این نیرو همانند یک بردار قوی در کنار مردم قرار دارد و واقعاً رافع ظلم برای دیگران باشد.

در ابتدای این دیدار سردار معصوم‌بیگی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دأب و روش بنده این است که در ابتدای کار به دیدار نماینده ولی فقیه در استان برسیم، اظهار داشت: همه ما نیازمند هستیم تا همیشه و مستمراً، راهنمایی ها و ارشاد شما را بنشویم و از نظرات شما استفاده کنیم چراکه شما به عنوان نماینده حضرت آقا در استان اصفهان، محور وحدت و انسجام هستید و کاملترین دیدگاه‌های مردمی نزد شما است چراکه نظرات مختلف را دریافت می کنید.

وی با بیان اینکه ما با کمال میل استقبال می کنیم که مشکلات به ما تذکر داده شود، تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) راهبردهای مسلم ما در نیروی انتظامی است و ایشان فرمودند که با آحاد مردم مهربان باشید و با گردن‌کشان مقتدرانه برخورد کنید، این موضوع به عنوان یک راهبردهای اصلی دنبال می‌شود./

کد خبر 319187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.