جلوی خرافات در عزاداری ها را بگیرید/محبت به اهل بیت(ع) گوهری ارزشمند است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید جلوی خرافات را در عزاداری ها بگیرند.

آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز چهارشنبه 22 شهریورماه در نشست تخصصی اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمین حسینی که در سالن کوثر شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره ارزش محبت اهل بیت(ع) گفت: داشتن محبت نسبت به ائمه معصومین(ع) در دنیا و آخرت برای انسان ارزش دارد، محبت اهل بیت(ع) گوهری است که شیعیان واقعی حاضر نیستند آن را با دنیا معامله کنند.

وی ادامه داد: داشتن محبت اهل بیت(ع) موجب می شود که ائمه معصومین(ع) در هنگام مرگ بر بالین شیعیان خالص حاضر شوند، در هنگام بررسی اعمال انسان در روز قیامت هم ولایت اهل بیت(ع) به درد انسان می خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کسی که اهل بیت(ع) را با دست و زبانش یاری می کند، مورد تحسین ائمه معصومین(ع) قرار می گیرد، اگر کسی مداح اهل بیت(ع) است باید یاری گر ائمه معصومین(ع) هم باشد.

آیت الله مقتدایی، هدف امام حسین(ع) از قیام را طلب اصلاح دانست و تصریح کرد: در آن زمان یزید به صراحت وحی و نبوت رسول اکرم(ص) را انکار می کرد، امام حسین(ع) فرمود اگر من با یزید بیعت کنم فاتحه اسلام را باید خواند.

وی ادامه داد: مداحان اهل بیت(ع) باید در اشعار خودشان راه صحیح را به مردم نشان بدهند و آنها را به اطاعت از خداوند و دوری از گناه تشویق کنند، مداحان اهل بیت(ع) در این راه باید انحرافات را بشناسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تنها کشوری که مسیر آن مسیر رسول اکرم(ص) است، ایران است و کشورمان حکومت اسلامی دارد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به الگوی مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: دعبل خزاعی الگوی مناسب برای مداحان اهل بیت(ع) است و باید آنها این شخصیت بزرگوار را الگو قرار بدهند، مداحان اهل بیت(ع) باید جلوی خرافات را در عزاداری ها بگیرند و باید در مجالس عزاداری، اهل بیت(ع) تعظیم شوند.

وی ادامه داد: نباید مرثیه های اهل بیت(ع) با مطالب وهن آمیز بیان شود، آنها در حالی که اسیر شدند هم عزیز بودند و باید جلوی انحرافات را در عزاداری ها بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام رضا(ع) به دعبل خزایی فرمودند که در یاری ما اهل بیت(ع) کوتاهی نکنید و این توصیه برای مداحان اهل بیت(ع) هم است و آنها باید در یاری ائمه معصومین(ع) جدیت داشته باشند و در این راه کوتاهی نکنند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به ضرورت توجه مداحان اهل بیت(ع) به نصرت دین اسلام اظهار کرد: مداحان باید کار خودشان را یاری ائمه معصومین(ع) بدانند، یاوران اهل بیت(ع) در یاری ائمه معصومین(ع) به شهادت رسیدند و مداحان اهل بیت(ع) هم امروز باید به دنبال مبارزه با دشمنان دین باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون برخی به صراحت می گویند که باید نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط شود و باید مداحان اهل بیت(ع) در مقابل این افراد بایستند.

کد خبر 319166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.