کارآفرینی؛ گشایش بازارهای نو/خیز فریدن برای شکار شغل

فریدن- در سمینار راهکارهای عملی کارآفرینی در فریدن، فرایند کارآفرینی معرفی و شاخص های کلیدی توسعه کسب و کار آموزش داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  نخستین سمینار راهکارهای عملی کارآفرینی و توسعه کسب و کار در شهرستان فریدن با دعوت از -کورش خسروی دارانی - عضو شورای شهر اصفهان، دبیر جشنواره علمی فناوری شیخ بهایی و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر اصفهان به عنوان سخنران در سالن ۱۷ شهریور شهر داران برگزار شد.

خسروی سخنران و مهمان ویژه این مراسم در خصوص موضوعاتی هم چون مفهوم کارآفرینی، شرایط  لازم برای تحقق کارآفرینی، ویژگی های شخصیتی کارآفرین، مهارت های مورد نیاز برای کارآفرینی، شاخص های کلیدی محیط مناسب برای کارآفرینی و ارائه راهکارهای عملی برای کشف و گسترش زمینه های کارآفرینی در شهرستان مطالبی بیان نمود.

وی با تاکید بر ظرفیت های خاص منطقه فریدن و قابلیت توسعه کسب و کار در این زمینه ها، کارآفرینی را گشایش بازارهای نو توصیف کرد و گفت: در راستای کارآفرینی لازم است به برخی مزیت های خاص این منطقه از جمله گیاهان دارویی  توجه ویژه داشت.

صفر بدیع زمانی معاون فرماندار فریدن نیز در بخشی از این همایش با بیان این که فرهنگ کارآفرینی باید توسعه یابد، اظهار داشت: در این راستا نیازمند ورود جدی مدارس و دانشگاه های کشور به بحث کارآفرینی هستیم.

 در این سمینار ، پرسشنامه هایی در خصوص نحوه برگزاری سمینار و نیز  شخصیت شناسی کارآفرینان بین شرکت کنندگان توزیع شد.

استقبال اقشار مختلف مردم، مدیران و مسئولان شهرستان از این برنامه به حدی بود که ظرفیت سالن تکمیل شد و  تعدادی از شرکت کنندگان به صورت ایستاده مباحث مطرح شده را دنبال کردند .هم چنین در قسمت  انتهای سالن تعدادی صندلی برای حضار اضافه شد.

از حواشی جالب این برنامه، دقت کارآفرینان در پیگیری و یادداشت برداری موضوعات مطرح شده، حضور  پر رنگ بانوان هم چنین بازاریان، بسیجیان، روستائیان، طلاب ، دانشجویان و نوجوانان  بود.

حضور مسئولان شهرستان در کنار مردم از جمله امام جمعه شهر دامنه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن، کارکنان فرمانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی، مدیران ادارات و مسئولان سمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز در این سمینار  مشهود بود.

مشورت و همفکری تعدادی از شرکت کنندگان با کوروش خسروی، سخنران این همایش و پرسش پیرامون کارآفرینی و بسترهای مناسب آن در شهرستان از حاشیه های جالب دیگر بود.

هم چنین پاسخگویی محمود شیخی؛ عضو شورای  اسلامی شهر داران به مطالبه یکی از بانوان روستایی حاضر در جلسه، از  دیگر حواشی  جالب این همایش بود که توسط لنز دوربین ها شکار شد.

به گزارش ایمنا؛ استقبال پرشور مردم از نخستین سمینار کارآفرینی و توسعه کسب و کار در فریدن، نشانه وجود اقبال عمومی آنان به بخش کارآفرینی و اشتغالزایی و خیز مردم برای شکار شغل است و این موضوع مسئولیت  متولیان و برنامه ریزان این عرصه را دو چندان می کند.

 تلاش حداکثری برای جذب افراد پرانگیزه، سرمایه گذاران و علاقه مندان این عرصه در کنار هموار نمودن این راه پر چالش با اعطای تسهیلات و کمک های گره گشا و نه دردسر آفرین؛ تاثیر بسزایی در رونق اشتغال خواهد داشت؛ بنابراین لازم است در کنار توجه به آموزش و برگزاری برنامه هایی از این دست، به طور جهادی و  فراگیر  با سنجش قابلیت های فریدن در راستای کاهش نرخ بالای بیکاری در این شهرستان حرکت کرد.

فریدن؛ این سرزمین غنی؛  همواره آبستن فرصت های خاموش از یاد رفته بوده است که احیای آن می تواند نقش بسزایی در تحقق اشتغال پایدار داشته باشد.

گزارش: فاطمه زمانی

کد خبر 319156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.