نمایشگاه هجدهم دایرة المعارفی گویا، ملموس، ناطق و عینی است

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان گفت: نمایشگاه هجدهم صنایع دستی دایرة المعارفی گویا، ملموس، ناطق و عینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ضمن اشاره به اصفهان بعنوان شهر جهانی صنایع دستی، پایتخت فرهنگ و هنر و تمدن ایران زمین، شهرخلاق صنایع دستی، شهرموزه جهان اسلام، شهر علم و دیانت و شهر ایثار وشهادت، اظهار داشت: خوانی گسترانیدیم از جنس فرهنگ با معیارهایی از تنوع فرهنگی سراسر اقلیم ایران از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین و از غربی ترین تا شرقی ترین و صد البته از خوان فرهنگی که برای شما تعریف کردیم برای صاحبان فکر و اندیشه و خرد در حوزه فرهنگ و بطور مشخص میراث فرهنگی و بخصوص حوزه میراث ملموی و منقول فرهنگی یعنی صنایع دستی بسی جای تأمل و تعمق دارد.

جعفر جعفرصالحی ادامه داد: امروز انجمنی شکل گرفت تا چراغی را در حوزه عرضه و فروش و بازرگانی صنایع دستی روشن کند و امیدواریم این چراغ روشن شده در حوزه اقتصاد و اشتغال پاسخی باشد به ندای روحانی مقام معظم رهبری در سالی که به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال معرفی کردند.

وی گفت: در این سال دو اولویت مهم بعنوان اولویت اصلی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان قرار گرفت، اولویت گردشگری و صنایع دستی. که مهم ترین رکن آن اشتغال بود و مطئن باشید در شهر اصفهان بدلیل انسجام و وحدت و یگانگی بین مردم و مسئولین و هنرمندان و مسئولین، شعاری که برای سال انتخاب شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری محقق خواهدشد چون تمامی دستگاه ها به این نقطه اشتراک رسیده اند که باید به فرهنگ و هنر این مرز و بوم اهمیت داد چراکه در غیر اینصورت آیندگان از ما بخوبی یاد نخواهند کرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان ضمن اشاره به اینکه هنرمندان ما میراث‌داران فرهنگی اصناف خود هستند، تصریح کرد: نمایشگاهی که در بنای تاریخی چهلستون افتتاح می شود از ۲۲ تا ۲۷ شهریورماه با نام هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فعالیت خود را آغاز می کند. این نمایشگاه از چند جهت حائز اهمیت است، نخست اینکه تمامی استانهای کشور در این نمایشگاه حضور دارند و این جای تأمل و تعمق دارد برای کسانی که می خواهند در حوزه تجارت جهانی صنایع دستی وارد شوند.

جعفرصالحی از این نمایشگاه بعنوان دایرة المعارفی گویا، ملموس، ناطق و عینی یاد کرد و ادامه داد: برپایی بیش از ۱۵۰ غرفه صنایع دستی، بالاترین آمار تنوع رشته های صنایع دستی، حضور فعالان تجارت الکترونیک، حضور پررنگ شهرستانهای استان، صنایع دستی روستایی و عشایری استان، حضور فعال اساتید دانشگاه هنر اصفهان از ویژگی های این نمایشگاه است.

وی ضمن اشاره به اینکه کارگاه یکروزه آموزشی در حوزه بازرگانی با همکاری و حمایت گروه اقتصاد دانشگاه هنر اصفهان در ۲۶ شهریورماه در ساختمان توحیدخانه این دانشکده برگزار می شود، گفت: طبق گفته معاونت صنایع دستی کشور ما باید در حوزه صنایع دستی دنبال رویداد باشیم. چشم و چراغ صنایع دستی کشور استان اصفهان است. نمایشگاه، خوب است اما انتظارات از اصفهان بالاست. اصفهان پرچم دار و سکان دار صنایع دستی در کشور و آسیا و حتی دنیا است و یک سوم صنایع دستی دنیا را در استان اصفهان داریم و باید در تمامی سطوح ازجمله آموزش، توسعه، ترویج، تولید و مباحث بازرگانی با تمام استانداردها، کشور را تغذیه کنیم و به همین دلیل وظیفه شما هنرمندان و ما مسئولین بسیار سنگین است و همه چشم انتظارشان به سمت اصفهان است.

گفتنی است، آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، سرپرست معاون صنایع دستی استان، رئیس اتاق اصناف، رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار منتخب، علیرضا نصراصفهانی نایب رئیس شورای  شهر اصفهان، فریده روشن عضوشورای شهر اصفهان، نصیر ملت عضو شورای شهر، و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی استان اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 319147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.