بحران مالی در صندوق‌های بازنشستگی/۷۵درصد از حقوق بازنشستگان را دولت پرداخت می‌کند

شهرضا - مدیرکل کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان گفت: متأسفانه به دلیل سربه سر شدن هزینه‌های صندوق بازنشستگی کشوری، ۷۵ درصد از حقوق بازنشستگان کشور را دولت پرداخت می‌کند در حالی در هیچ جای دنیا این شیوه معمول نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، شهروز عبادی در آیین تقدیر از بازنشستگان کشوری شهرستان شهرضا که در محل سالن سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در سالیان اخیر در راستای تأمین مطالبات بازنشستگان انجام شده، ایجاد شورای عالی کانون‌های بازنشستگی کشور بوده است.

وی ادامه داد: اعضای این کانون با تشکیل جلساتی در فاصله زمانی ۳ ماهه، مهمترین مسائل و معضلات بازنشستگان را با مسئولان اجرایی کشوری مطرح و پیگیری می‌کنند.

مدیرکل کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، در تشریح ساختار صندوق‌ بازنشستگی، بیان کرد: از آنجا که از سال ۱۳۸۱ ه. ش هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی به نقطه سربه سر رسید، ۷۵ درصد از حقوق بازنشستگان از سوی دولت، ۱۵ درصد از محل سود شرکت‌های سرمایه گذار و ۱۰ درصد از محل کسورات شاغلان دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود.

عبادی اضافه کرد: اصفهان، بعد از استان‌های تهران و خراسان، سومین استان کشور از نظر تعداد بازنشستگان دستگاه‌های مختلف است.

وی گفت: میانگین حقوق پرداختی به بازنشستگان استان یک میلیون ۷۵۰ هزار تومان در ماه است، حداقل حقوق پرداختی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر آن که مربوط به قضات و اعضای هیئت علمی بازنشسته بوده حدود ۶ میلیون تومان است.

مدیرکل کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود ۶۲ هزار نیروی شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، تصریح کرد: میانگین حقوق پرداختی با شاغلان استان ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است، که کسورات قانونی از حقوق آن‌ها برای پرداخت حقوق افراد بازنشسته انجام می‌شود.

عبادی اضافه کرد: برای پرداخت حقوق یک بازنشسته باید کسورات قانونی از حقوق ۵ نفر شاغل انجام شود که در حال حاضر این تعداد به کمتر از یک نفر کاهش پیدا کرده است و همین مسئله از جمله علل ایجاد مشکلات مالی در صندوق بازنشستگی استان است.

وی اذعان کرد: در برنامه ششم توسعه وجود بحران در صندوق‌های بازنشستگی در ردیف بحران‌هایی همچون خشکسالی مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 319129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.