از وعده جذب هزار گردشگر ورزشی تا احداث زمین اسکواش در شاهین‌شهر

مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات اسکواش اصفهان جونیور شب گذشته در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمین‌ اسکواش ورزشگاه شهید نصر و کورت‌های اسکواش تازه تأسیس مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان از روز گذشته میزبان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش جوانان اصفهان (اصفهان جونیور) شده است.

در این مسابقات که تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد، ۱۵۷ بازیکن دختر و پسر از سراسر کشور در رده سنی ۱۱ تا ۱۹ سال به رقابت می‌پردازند.

مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها همراه با بهره‌برداری رسمی از سه زمین اسکواش سیتی‌سنتر شب گذشته در این مجموعه برگزار شد.

سید هَدا محمدی رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان در این آیین اظهار کرد: از اینکه از سال ۹۱ در جمع خانواده اسکواش حضور پیدا کردم خرسندم و در آن زمان تنها دو کورت اسکواش غیراستاندارد در مجموعه ورزشی شهید نصر وجود داشت که امروز با بهره‌برداری از سه کورت سیتی‌سنتر، تعداد کورت‌های شهر اصفهان به هشت کورت رسید.

امکان جذب هزار گردشگر ورزشی در صورت استفاده از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شهرداری اصفهان در احداث زمین‌های اسکواش ادامه داد: امیدوارم مسابقات اسکواش اصفهان جونیور در سال‌های آینده با حضور گسترده‌تر شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی برگزار شود. هر ۱۴ شهر خواهرخوانده اصفهان در ورزش اسکواش حرف برای گفتن دارند و امیدوارم با شرکت آنها، رنک مسابقات اصفهان جونیور ارتقا پیدا کند.

محمدی گفت: اگر به رشته اسکواش اهمیت بیشتری داده شود، مسابقات اصفهان جونیور ظرفیت جذب هزار گردشگر ورزشی داخلی و خارجی را دارد. شهر پنانگ مالزی در سال گذشته میزبان ۱۵۰۰ اسکواش‌باز از کشورهای مختلف دنیا بود.

احداث کورت اسکواش در شهرستان شاهین‌شهر

علیرضا امینازاده معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در میان روسای هیأت‌های ورزشی مدیران شهری و استانی مطرحی حضور دارند و تلاش ما این است که از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های ورزش اسکواش در استان اصفهان افزود: بیشتر زمین‌های اسکواش استان در شهر اصفهان متمرکز شده است و یکی، دو کورت هم در شهرستان آران و بیدگل و کاشان وجود دارد و این تعداد نمی‌تواند ورزش استان را به هدف خود برساند.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان از ساخت زمین اسکواش توسط شهرداری شاهین‌شهر در آینده نزدیک و ادامه این روند در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد.

ایجاد فضاهای مخصوص ورزش‌های سالنی در سیتی‌سنتر

در ادامه، محسنی از مسئولان مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان در خصوص احداث کورت‌های اسکواش در این مجموعه اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش که احداث مجموعه سیتی‌سنتر را آغاز کردیم، ایجاد فضاهای مختلف برای استفاده افراد در سنین گوناگون از اهداف اولیه ما بود.

وی افزود: در یکی از فضاهایی که در گذشته به عنوان فضای خام در طبقه سوم ایجاد شده بود، اقدام به احداث سه کورت اسکواش کردیم و در چند ماه آینده نیز چند رشته سالنی نیز در سیتی‌سنتر اصفهان ایجاد می‌شود.

توجه مدیریت شهری به ورزش، مطالبه بیشتر شهروندان اصفهانی است

همچنین علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم افتتاحیه مسابقات اسکواش اصفهان جونیور اظهار کرد: اصفهان قطب ورزش کشور است و می‌توانیم حرف اول را در کشور بزنیم. امیدوارم روز به روز شاهد اوج گرفتن تمام رشته‌های ورزشی در شهر ورزش‌خیر اصفهان باشیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم نیز نسبت به ورزش حساسیت ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کنیم ورزش در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

نصر اصفهانی ادامه داد: امروز نیاز به شادی و نشاط در شهر اصفهان به شدت احساس می‌شود و باید امید به زندگی و فعالیت را افزایش دهیم و مأموریت داریم به خواسته‌های نوجوانان و جوانان اصفهانی توجه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: طبق نظرسنجی‌های‌ شهرداری اصفهان، توجه مدیریت شهری به ورزش جزء مطالبات بیشتر شهروندان اصفهانی است. یکی از راه‌های اصلی دستیابی به شادابی در شهر اصفهان هم، ورزش است.

کد خبر 319111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.