اصفهان، میزبان هفدهمین همایش کشوری بیماری های مغز و اعصاب کودکان

اولین روز از هفدهمین همایش کشوری بیماری های مغز و اعصاب کودکان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، چهارشنبه ۲۲ شهریورماه، در مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این همایش که با حضور مسئولین دانشگاه، رییس انجمن اعصاب کودکان ایران و جمعی از اساتید و پیشکسوتان گروه اطفال از شهرهای مختلف برگزار شد، دکتر طاهره چنگیز سرپرست دانشگاه گفت: این همایش سه روزه می تواند دستاوردهای علمی خوب و تجارب ارزشمند اساتید را برای کمک به کودکان این سرزمین به همراه داشته باشد.

وی ضمن اشاره به تغییر روابط بیمار و پزشک و همچنین نوع تعاملات و انتظارات مردم از جامعه پزشکی گفت: یکی از مهمترین مباحثی که بایستی در همایش های تخصصی و علمی به آن پرداخته شود، مبحث مهم اخلاق و روابط بین بیمار و پزشک و کادر پیراپزشکی می باشد.

چنگیز تصریح کرد: جامعه ما با گسترش شبکه های اجتماعی به سمتی پیش می رود که مردم نیازمند دسترسی بیشتر به اطلاعات هستند و این موضوع باعث تغییر نوع انتظارات و تعاملات بین بیمار و پزشک می شود و در نهایت بیماران انتظار توضیح و آموزش های بیشتری از سوی پزشکان دارند.

در ادامه دکتر صبری رییس دانشکده پزشکی و مدیر گروه اطفال، بیمارهای مغز و اعصاب کودکان را از شایع ترین نوع بیماری های کودکان عنوان نمود و افزود: امیدواریم که با برگزاری این همایش ها و بحث و تبادل نظر اساتید صاحبنظر در این حوزه، بتوانیم در ارتقای سلامت کودکان گامی موثر برداریم.

در این همایش سه روزه، با برگزاری پنل های علمی، مباحث اخلاق و اعصاب کودکان، انسفالوپاتی حاد و تحت حاد، فلج شل حاد، درمان دارویی تشنج، اپی لپسی، اختلال رشد و تکامل عصبی، نوروایمونولوژی، جراحی اعصاب و صرع، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

کد خبر 319100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.