اهدای کبد بانوی ۴۶ ساله اصفهانی به بیمار نیازمند عمر دوباره بخشید

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: با اقدام خداپسندانه خانواده زهره نصری نصر آبادی ۴۶ ساله ساکن اصفهان کبد این بیمار مرگ مغزی به بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زهره نصری نصر آبادی  ۴۶ ساله ساکن اصفهان که بر اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی بستری می شود.
وی افزود: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضاء بدن این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند با رضایت خانواده، زهره نصری نصر آبادی  از مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) منتقل شده و بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به یک بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با اشاره به اینکه سی و دومین مورد اهداء عضو در سال جاری دراصفهان بوده است، تصریح کرد: با اهدای کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان نمازی شیراز به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.
خلیفه سلطانی با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته سی و شش مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در اصفهان را شاهد بودیم، بیان کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با دادن فرصت به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند.
اعضای قابل اهداء شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند. با اهداء قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده بازگرداند، تاندون و غضروف سبب بازسازی اعضاء آسیب دیدهٔ مربوطه می‌شوند، پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود، پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است و پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون است.

کد خبر 319051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.