تبیین فرهنگ و اندیشه حسینی در نوای ملکوتی ذاکران و مداحان نهفته است

استاندار اصفهان گفت: تبیین فرهنگ و اندیشه حسینی در نوای ملکوتی ذاکران و مداحان نهفته است، همانطور که شهدای بزرگ ما در باور این اندیشه تلاش کردند و برای حفظ آن سینه سپر کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول زرگرپور دقایقی قبل در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان با بیان این مطلب گفت: شما به شهر گنبدهای فیروزه ای شهر منارهای بلند اذان شهر گلهای زیبا و شهر ایثار و شهادت و شهر ۲۳ هزار شهید گلگون کفن شهر شهید خرازی و کاظمی و ردانی و همت و محمدی کیا و شهید حجت خدا محسن حججی خوش آمدید.

وی افزود: شما به استانی قدم گذارده اید که سابقه ۱۰ هزار ساله دارد و ۴ بار پایتخت بوده و امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است. ما به این پایتختی می بالیم.

او ادامه داد: شما به اصفهان، مرکز استانی قدم گذاشته اید که دین باوری و شهیدپروری و ولایت مداری در بین مردم آن جایگاه مهمی دارد. وجود ۶ هزار امامزاده و ۵۴۰۰ مسجد، ۵ هزار هیات مذهبی بزرگ و ۶ مداح بزرگوار موید این مطلب است. خوش آمدید به شهر زیبای خدا.

استاندار اصفهان تاکید کرد: خدا را شاکرم که در بین برگزیدگانی هستم که بالاترین مدال افتخار خدمتگذاری آستان اهل بیت را بر گردن دارند. امامی که احیایش برای دین جدش بود و ایثارش الگویی تمام عیار برای مجاهدان راستین.
وی افزود: دانشگاه حسینی دانشگاه معارف است که در آن کلام معرفت به اهلش آموخته می شود. اینک که اصفهان شهر راست قامتان ایثار و شهادت افتخار میزبانی پیرغلامان را در آستانه محرم دارد بر خود می بالیم که توفیق دیدار شما خوبان نصیب ما شده تا ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های آن امام در انتقال پیام جاودانه اش که همان تببین جاودانه دین است هم نفس و هم آوا شده و در زمین مدافعان حرم ولایت سهم داشته باشیم.

زرگرپور با اشاره به اینکه در دوران سلطه گران بزرگ ندای توحید و سیره حضرات معصومین نقطه نجات بخش و امید آزادگان جهان است گفت: تبیین این فرهنگ و اندیشه در نوای ملکوتی شما ذاکران و مداحان نهفته است همانطور که شهدای بزرگ ما در باور این اندیشه تلاش کردند و برای حفظ آن سینه سپر کردند. وی در پایان افزود: تلاش بانیان این اقدام نورانی و نشست حسینی را قدر می دانیم.

کد خبر 319046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.