توسعۀ اقتصادی، محور اصلی برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان گفت: در هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان هنرمندان سراسر کشور بصورت صددرصد حضور یافته اند.

جعفر جعفرصالحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امید داریم تا با توجه به شعار امسال که می توانیم آن را در حوزه صنایع دستی برای این دوره از نمایشگاه نیز درنظر بگیریم، توسعۀ اقتصادی صنایع دستی در استان اصفهان را به عنوان محور قرار دهیم که باتوجه به مباحث اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم که برای استان اصفهان نیز در حوزۀ گردشگری صنایع دستی مطرح شده است، قطعاً این حرکت و این شروع می تواند گام مهمی باشد.

وی افزود: هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان از امروز صبح ساعت ۹ کلید خورده است اما به صورت رسمی بلافاصله بعد از مراسم افتتاحیه که در کتابخانه مرکزی برگزار می شود، افتتاحیه نمایشگاه حدود ساعت ۱۸ در باغ موزه چهلستون برگزار خواهدشد و تا ۲۷ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: می توان گفت که در این نمایشگاه هنرمندان کل کشور بصورت صد درصد از اقصی نقاط آن حضور دارند، یعنی ۳۱ استان از کشور در قالب ۱۵۰ غرفه در هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان حضور دارند. تنوع رشته ها بسیار بالاست و بحث حضور فعالان تجارت الکترونیک در این نمایشگاه بصورت جدی مطرح می شود.

او خاطرنشان کرد: بستری را فراهم کرده ایم تا آثار صنایع دستی اقصی نقاط استان اصفهان از شمالی ترن تا جنوبی ترین و از غربی ترین تا شرقی ترین را در این نمایشگاه ارائه کنیم، ضمن اینکه از سایت تجارت الکترونیک یکی از شرکتهای فعال این حوزه رونمایی خواهد شد و از برخی آثار صنایع دستی نیز رونمایی می شود.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری دانشگاه هنر اصفهان و موضوع فعالین و فارغ التحصیلان دانشگاه و ارتباط با تشکل ها و جوامع روستایی و عشایری و امور زندان ها اشاره کرد و عنوان داشت: سعی کرده ایم حضور و فعالیت همه طیف ها در این نمایشگاه در نظر گرفته شود.

آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود. این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۷ شهریورماه ساعت ۹ تا ۲۱ در باغ موزه چهلستون اصفهان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 319039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.