پذیرش ۲۰۰۰ «کودک‌ کار» در بهار امسال/ ۳۲۷ کودک بازمانده از تحصیل بودند

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه براساس آمارهای غیررسمی ۴۰۰ هزار نفر در کشور بازمانده از تحصیل هستند، در خصوص کمپین ملی «قلب مهربان» گفت: در این کمپین اولویت تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای دانش آموزان استان‌های محروم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم رونمایی از کمپین ملی «قلب مهربان؛ طرح تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه برای کودکان کم‌برخوردار»، اظهار کرد: در هر کشور و جامعه‌ای عدم برخورداری از فرصت‌های برابر می‌تواند در ابعاد مختلفی شکل بگیرد. سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی حمایتی و تخصصی افراد نیازمند و آسیب‌پذیر در ایران حدود ۲۵ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش دارد که اغلب نیازمند یاری مردم برای تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: با توجه به اینکه همه کودکان ایران زمین باید از تمکن لازم برای ادامه تحصیل برخوردار باشند، کمپین ملی «قلب مهربانی» با شعار مهربانی ساده است، برای تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه برای کودکان کم‌برخوردار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری از تعداد ۲ هزار کودک خیابانی پذیرش شده ۳۲۷ نفر بازمانده از تحصیل بودند، تصریح کرد: کمپین ملی «قلب مهربان» می‌تواند پیونددهنده خیر جمعی و بهزیستی باشد؛ چراکه حس نوع‌دوستی و علاقه ایرانیان به کمک‌رسانی و امداد شرایطی را ایجاد می‌کند که فضایی ایجاد شود تا کمک‌های مردمی هدفمند و نظام‌مند به دست نیازمندان برسد.

بندپی با بیان اینکه براساس آمار غیررسمی ۴۰۰ هزار نفر در کشور بازمانده از تحصیل هستند، ادامه داد:  در کمپین ملی «قلب مهربانی» اولویت با استان‌های محروم است؛ اجتماعی کردن، کمک گرفتن‌ از ظرفیت‌های خوب، پیشگیری، ارائه خدمات تخصصی در رویکردی اجتماع‌محورانه اقداماتی است که ما در بهزیستی دنبال می‌کنیم.

 
وی در پایان به روش‌های مشارکت خیرین در قالب کمپین ملی «قلب مهربانی» اشاره کرد و یادآور شد: خیرین با شماره‌گیری کد #۳۰۰*۷۳۳* و یا شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۳ و یا از طریق سایت www.ghalbemehraban.ir و همچنین ربات نسیم مهربانی @nasimmehrabanibot نسبت به عضویت خود اقدام کنند.

کد خبر 319014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.