بازگشت بازنده‌ها به سنگر اصلی

ناکامی عجیب و دسته‌جمعی تیم‌های لیگ برتری در اولین گام از جام حذفی هفته ششم لیگ برتر را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش ایمنا، چرخ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پس از توقفی ۲۱ روزه بار دیگر از آخر هفته جاری به حرکت درخواهد آمد. در این فاصله سه‌هفته‌ای ۲ دیدار رسمی تیم ملی از انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار و در ادامه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی پیگیری شد.

البته وقفه در لیگ برتر به معنای توقف کاملش نبود زیرا در این بین برگزاری دیدار معوقه تیم‌های گسترش فولاد و پرسپولیس که نتیجه آن تأثیر زیادی در تعیین معادلات بالا و پایین جدول داشت هم در دستور کار قرار گرفت.

هفته ششم لیگ برتر هفته‌ای به نسبت طولانی است که از پنج‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود و یکشنبه هفته آینده به پایان می‌رسد. کشدار بودن این هفته به خاطر مشغله آسیایی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست که شب گذشته از مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها در ابوظبی به مصاف الاهلی رفت.

تیم‌های اصفهانی این هفته به مصاف رقبای اهوازی می‌روند و اتفاقاً دیدارهای آنها را می‌توان از جمله مهم‌ترین بازی‌های هفته ششم به حساب آورد. تقابل فولاد و سپاهان در ورزشگاه غدیر به خاطر رویارویی قهرمانان لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم با یکدیگر مهم است و رویارویی ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در استادیوم فولادشهر به دلیل آنکه تکرار سوپرجام فصل پیش است اهمیت دارد.

دیدار پارس جنوبی با استقلال هم به این خاطر ویژه است که تقابل رقیب فعلی پرسپولیس برای صدرنشینی و رقیب دیرینه و سنتی این تیم به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، استقلال می‌تواند با امتیاز گرفتن از میزبان خود زمینه را برای تداوم صدرنشینی پرسپولیس فراهم کند.

هفته ششم به فاصله چند روز پس از آن برگزار می‌شود که تیم‌های لیگ برتری یکی پس از دیگری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی قلع‌وقمع شدند. در واقع، نیمی از تیم‌های لیگ برتر پس از ناکامی در جبهه حذفی اکنون با تمرکز بیشتر و نگاه ویژه‌تری مسابقات خود در لیگ هفدهم را دنبال می‌کنند زیرا برای بسیاری از این تیم‌ها از جمله ۲ تیم اصفهانی این رقابت‌ها حکم آخرین سنگر باقیمانده را دارد که موفقیت یا شکست در آن تعیین‌کننده قبولی یا مردودی آنها در فصل جاری است.

برنامه کامل رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، بیست‌وسوم شهریورماه ۹۶

سپیدرود رشت - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه شهید دکتر عضدی، ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه

نفت تهران- گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه

فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان، ورزشگاه غدیر، ساعت ۲۰

جمعه، بیست‌وچهارم شهریورماه ۹۶

پدیده مشهد - سایپا تهران، ورزشگاه ثامن‌الائمه، ساعت ۱۷

تراکتورسازی تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت ۱۹

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان، ورزشگاه فولادشهر، ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه

پارس جنوبی جم - استقلال تهران، ورزشگاه تختی جم، ساعت ۲۰

یکشنبه، بیست‌وششم شهریورماه ۹۶

پرسپولیس تهران - پیکان تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت ۲۰

کد خبر 318979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.