سالانه حدود ۲۰۰ پرستار در دانشکده پرستاری تربیت می شوند

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اصفهان گفت: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اصفهان در سال ۶۵تاسیس شد و اکنون با ۱۲۷۱ دانشجو به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا دکتر فریبا طالقانی ظهر امروز در تشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پاس ۵۰ سال خدمت در دانشکده پرستاری و مامایی و به منظور تجلیل از بزرگان و فارق التحصیلان دانشکده آیین نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اصفهان در سال ۶۵ با تاسیس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و الحاق آموزش علوم پزشکی به این وزارت ، با ادغام سه مرکز آموزشگاه عالی پرستاری اصفهان(تاسیس۱۳۴۷)، مجتمع آموزشی وزارت وزارت بهداری و بهزیستی (تاسیس۱۳۴۹)، مدرسه عالی پرستاری مهر آیین (تاسیس ۱۳۴۷)تاسیس شد.

وی با شاره به اینکه آموزشگاه عالی پرستاری اصفهان دارای دو دوره کاملا مجزا و تاثیر گذار در شکل گیری دانشکده پرستاری و مامایی داشته است، گفت: آموزشگاه زیر نظر دانشکده پزشکی اداره می شد و برنامه آموزشی در ابتدا ۳ ساله و فارق التحصیلان با مدرکی معادل لیسانس فارق التحصیل می شدند.

طالقانی افزود: مدرسه پرستاری مهر آیین تحت نظر وزارت بهداری آغاز به کار کرد و دوره های پرستاری ۳ ساله برگزار می شد و مجتمع آموزشی وزارت بهداری و بهزیستی نیز رشته پرستاری ۳ ساله را آموزش می داد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۶۹ با هدف توجه به سیاست های توسعه آموزش عالی دولت این سه مرکز در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اصفهان ادغام شد و در بهمن ماه ۱۳۵۵ آموزش پستاری از دوره ۳ ساله به دوره ۴ ساله تغییر کرد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی یادآور شد: قدمت رشته مامایی در ایران به شکل آموزش عالی پس از تحصیلات دبیرستانی ، به حدود هشت سال قبل باز می گردد و تربیت و آموزش دانشجویان مامایی در اصفهان در مراکز مدرسه عالی مامایی ودانشکده پرستاری و مامایی صورت می گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار نفر کمبود پرستار مواجه هستیم، گفت: این کمبود پرستار مربوط به کل دنیاست و نه فقط خاص استان اصفهان وایران که در حال حاضر هزار و دویست دانشجوی پرستار داریم که صد و شصت و یک نفر آنها دانشجوی کارشناسی ارشد و پانصد و هفتاد و شش نفر دانشجوی کارشناسی هستند و لازم به ذکر است که در سیستم بهداشت مسلماً با کمبود پرستار مواجه هستیم و اگر بخواهیم به استانداردها نزدیک شویم باید تعداد پرستاران تربیت شده را افزایش دهیم؛ در حال حاضر در این دانشکده در حدود ۲۰۰ پرستار هر ساله تربیت می‌شوند که با مجموع تربیت‌یافته‌های دانشگاه‌های آزاد اقماری سالانه در حدود ۷۰۰ پرستار در کل استان سالانه تربیت می‌شوند.

کد خبر 318964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.