بالابردن هویت و شناخت چهره های ماندگار پرستاری و مامایی در آیین نکوداشت

معاون پژوهشی مجموعه مراکز تحقیقاتی پرستاری و مامایی گفت: به پاس ۵۰ سال خدمت اساتید و فرهیختگان در دانشکده پرستاری و بالا بردن هویت و میزان شناسانده شدن چهر های ماندگار این حوزه آیین نکوداشت پنجاهمین سال تأسیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن شهریاری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرگاران گفت: ۲۳ و ۲۴ شهرویر ماه سال جاری همایشی را در راستای آیین نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه اصفهان از فارق التحصیلان پنج دهه اخیر دانشگاه باشیم تا چراغ راهی برای دانشجویان جدید الورود باشند.

وی در ادامه افزود: از دیگر هدف های برگزاری این نکوداشت بالابردن هویت افراد و میزان شناسانده شدن گذشتگان و صاحبان فکر در این حوزه است.

وی شرکت کنندگان این نکوداشت را افرادی از خانواده شهدا ، آسیب های شغلی، روسای پیشین دانشکده و محمد میرزا بیگی معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد و گفت: ۱۳ نفر از چهره های ماندگار دانشکده پرستاری و مامایی تجلیل می شود که برخی از آنها روسای قبلی دانشکده پرستاری و برخی دیگر افرادی هستند که خدمت خاص داشته اند که از جمله آنها می توان به خانواده شهید حیدری و جانباز، صالحی خواه (رئیس دانشکده ) و شهدای امداد گر که در این دانشکده تربیت شده اند اشاره کرد و همچنین ۱۲ هزار نفر از فارق التحصیلان سال ۱۳۴۷ -۱۳۸۷ تجلیل به عمل می آید.

شهریاری خاطر نشان کرد: در راستای این کار برای به نمایش گذاشتن تاریخچه این دانشکده مقداری از اسناد پرستاری و مامایی و لباس ها نمایشگاه کوچکی در نظر گرفته شده است و همچنین در صدد تالیف کتاب تاریخچه پرستاری هستیم.

وی یکی از مشکلات روبروی این حوزه را عدم وجود جذابیت ماندگاری شغل می داند و می گوید: دانشجویان با ضریب هوشی بالایی وارد این رشته می شوند که جذابیت این رشته برای انها وجود دارد ولی جذابیت ماندگاری در شغل وجود ندارد و شایان ذکر است که تنها مرکز تحقیقات پرستاری و پزشکی کشور در استان اصفهان قرار دارد و یکی از مهم ترین کتابخانه ها در اختیار ماست

کد خبر 318962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.